خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار خواستار شد:

بکارگیری شهرداران افتخاری در دبستان‌ها برای مدیریت پسماند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۸۴۴

اسماعیل میرغضنفری بکارگیری شهرداران افتخاری در دبستانها را برای مدیریت پسماند خواستار شد.

به گزارش ایلنا از رودبار، اسماعیل میرغضنفری  در نشست مدیریت پسماند که با حضور مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گیلان برگزار شد، گفت: تفکیک زباله از مبدأ و مدیریت پسماند که عزم همگانی و تلاش بی وقفه را می طلبد، خیلی از مشکلات زیست محیطی را حل می‌کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها برنامه های مدون علمی مدیریت پسماند پیش بینی کرده‌اند، افزود: ما هم با تعریف و تبیین برنامه های مناسب با استفاده از طرح‌ها و ایده‌های صاحبنظران و کارشناسان می‌توانیم پسماند را مدیریت کنیم.
میرغضنفری اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب و استفاده از گروه های مردم نهاد و علاقمند محیط زیست می‌توانیم پسماندها را به نحو مطلوب‌تری بازیافت کنیم.
وی با اشاره به آغاز فعالیتی جدید و با انگیزه در مدیریت پسماند، تأکید کرد: در نقطه شروع همه در حوزه های مدیریتی و کار خود زباله ها را ساماندهی کنیم و توان و تلاشمان را با عدم اعتبار و مکان محدود نکنیم.
فرماندار رودبار پسماندهای عمرانی و ساختمانی و نیز زباله هایی که با عبور مسافران از رودبار به جا می ماند را یاد آور شد و گفت: شهرداریها، صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف تمهیدات و اقدامات مناسب و مقتضی را در این زمینه بعمل آورند تا زحمات کارکنان شهرداری به هدر نرود.
وی رودبار را در زمینه مدیریت پسماندهای بهداشتی جزء شهرستانهای پیش رو دانست و گفت: رودبار جزء شهرستانهای نخست مدیریت پسماندهای بهداشتی و عفونی درگیلان است.
فرماندار بار دیگر بر هدفگذاری روستای بدون زباله دره دشت و حمایت مدیریت شهرستان از این طرح تأکید کرد و گفت: ادارات متولی و دهیاران و شوراهای منطقه با همکاری و همیاری حافظان و دوست داران محیط زیست این کار مهم را آغاز کنند.
میرغضنفری همچنین مقوله آموزش در مدیریت پسماند را بسیار مهم دانست و با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس بکارگیری شهرداران افتخاری در دبستانها را برای مدیریت پسماند خواستار شد.
مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری هم گفت: کاهش حجم زباله و ساماندهی آن را با مشارکت مردم که با آگاهی محقق می شود در برنامه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز