خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش:

شورای شهرستان ابزاری قوی و موثر در کنار فرماندار و شوراهای شهر و روستا هستند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۷۹۷

فرماندار تالش گفت: شورای‌شهرستان در واقع نوعی ابزار قوی و موثر در کنار فرماندار و شوراهای شهر و روستا است که با شرح وظایف مشخص‌شده خود می‌تواند در حل مسایل کلان شهرستان کمک حال بوده و در واقع به نوعی‌مکمل سیاستگذاری‌های هر شهرستان است.

به گزارش ایلنا از تالش، فرماندار تالش صبح امروز در انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،گفت : شوراهای اسلامی در واقع از برکات و یکی از ارکان مهم نظام مردم سالاری دینی کشور هستند که هرکدام از این شوراها در بخش و شهر و روستا شرح وظایف مربوط به سطوح قابل دسترسی خود را دارا هستند.

فرماندار تالش افزود : شورای شهرستان در واقع نوعی ابزار قوی و موثر در کنار فرماندار و شوراهای شهر و روستا است که با شرح وظایف مشخص شده خود می تواند در حل مسایل کلان شهرستان کمک حال بوده و درواقع به نوعی مکمل سیاستگذاری های هر شهرستان است.

مهدوی گفت : باتوجه به وظایف خطیر و جایگاه کلیدی که شورای شهرستان در سطح استان برعهده دارد اگر  نقش خود را به درستی ایفا کند، می‌تواند در پیشبرد اهداف شهرستان، ارتباط دوستانه با استان و کسب امتیازات مورد نیاز برای شهرستان تاثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود : از وظایف شورای  شهرستان در ذیل موضوعاتی مربوط به کمیته برنامه‌ریزی، زیرساخت های عمرانی و اقدامات کلان سیاست گذاری شهرستان،ارتباط با استان و انتقال مناسب مشکلات شهرستان،حل اختلافات احتمالی فی مابین بخش و شهر و روستا، موثر در برگزاری انتخابات های شهرستان می توان اشاره کرد.از همین رو ارزش و اهمیت شورای شهرستان قابل توجه است.

وی گفت : یکی از دلایلی که اعضای شورای شهرستان از بین خود شوراها انتخاب می شود ایجاد نوعی وحدت و استحکام بین اعضای مختلف شورا و ارتباط حتی  پایین دستی ها با مراتب بالای استانی است که به این صورت حل مشکلات و مسایل هر شهرستان و ایجاد ارتباطات موثر استانی و منطقه ای سهل الوصول تر خواهد بود.

لازم به ذکر است که اعضای هیات رئیسه شورای شهرستان با حداکثر رای در این جلسه  انتخاب شدند.

اعضای هیات رئیسه شورای شهرستان تالش به شرح زیر است:

سهیل سلامی       رئیس شورا

محبت  مروتی        نائب  رئیس

ناصر   پوراخگری      سخنگو

فتحعلی  چراغی       منشی

همچنین در این جلسه علیرضا (شهاب) غفاری به عنوان نماینده شهرستان برای شورای استان انتخاب شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز