خبرگزاری کار ایران

به پیشنهاد رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری؛

کمیته مشورتی کمیسیون عمران تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۹۱۴

رئیس کمیسیون عمران شورا پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشورتی را داد .

به گزارش ایلنا از رشت، سومین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در تالار شورا برگزار شد.

در این جلسه، به پیشنهاد رئیس کمیسیون عمران، مقرر شد کمیته مشورتی با حضور متخصصان حوزه عمرانی به منظور بهره‌مندی از توان و تخصص فکری ایشان در بررسی و اجرای طرح‌های عمرانی در یک کمیته پشتیبان کمیسیون عمران تشکیل شود.

رضا رسولی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید افزود : هرچند در شهر شور و هیجان زیادی برای بازگشایی مدارس حاکم است، اما دغدغه های را نیز با خود به همراه دارد و امیدواریم کمیسیون عمران بتواند برخی از این مشکلات را در  حوزه عمرانی برطرف کند.

رضا رسولی با اشاره به انتخاب مشاوران این کمیسیون گفت: در شهر رشت متخصصان خوش فکر و خلاقی در حوزه مهندسی هستند که علاقمند به تغییر در سطح شهر هستند. اما با توجه به محدود بودن انتخاب مشاورین برای کمیسیون عمران نمی توانیم از حضور بیشتر متخصصین علاقمند بهره‌مند شویم.

رئیس کمیسیون عمران شورا پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشورتی را  داد و افزود:کمیسیون عمران بیشترین ارتباط را با حوزه های مهندسی دارد، تشکیل کارگروه مشورتی در کنار کمیسیون عمران و استفاده از نظر مشورتی تعداد بیشتری از متخصصان حوزه عمرانی، می تواند به اعضای کمیسیون در بررسی بهتر لوایح و طرح ها کمک نموده و حوزه تخصصی این کمیسیون را تقویت کند.

رسولی تاکید کرد: برای تکمیل طرح تفضیلی رشت، آسفالت شهر، سیما و منظر شهری و پروژه های عمرانی  و... نیازمند کمک دیگر مشاوران هستیم تا به تصمیم سازی بهتر کمک شود.

وی ابراز کرد: در شورای شهر به روی متخصصان شهری بسته نیست و می توانند با حضور در این کمیته مشورتی نظرات خود را ارایه داده و پس از بررسی در کمیسیون عمران در قالب طرح و  تصویب نهایی در صحن شورا به این کمیسون کمک نمایند.

اعضای شورا نیز می توانند افرادی را که تمایل به همکاری دارند، برای حضور در این کمیته معرفی نمایند. این کارگروه برای تولید فکر و بررسی صحیح طرح ها  می تواند کمک نمایند.

رسولی تصریح کرد: اگر در شورای چهارم هم چنین کمیته مشورتی شکل می گرفت، شاید طرح تفضیلی و یا برون سپاری خدمات شهرداری بهتر و سریعتر اجرایی می شد.

در ادامه جلسه، موضوع خرید ملکی در محدوده منطقه ۴، جاده جیرده به منظور تغییر کاربری به بوستان، مطرح شد. مدیر منطقه ۴ در مورد خرید این ملک که بالغ بر ۳۰۰۰متر مربع مساحت دارد، توضیحاتی ارایه داد و گفت: با توجه به وضعیت مالی شهرداری این ملک به صورت تهاتر خریداری می شود.

متین عاشوری یادآور شد: با توجه به اینکه ۸۸درصد سکونتگاه های غیر رسمی در محدوده منطقه ۴قرار دارد و این منطقه به لحاظ امکانات شهری کم برخوردار است، خرید این زمین ضروری است.

حامد عبدالهی، عضو شورا در مورد خرید ملک گفت: هرچند لوایحی از این دست به عنوان تهاتر به صحن شورا می آید، ولی در عمل می بینیم تنها درصدی از بهای ملک با تهاتر به مالک داده شده و باقی به صورت نقدی پرداخت می وشد و با این وضعیت درآمدی شهرداری لازم است لایحه به صورت شفاف و با جزییات به شورا اعلام شودکه دقیقا این ملک که کاربری آن فضای سبز است، با کدام ملک شهرداری قرار است تهاتر شود.

حاجی پور دیگر عضو کمیسیون نیز در تایید این مطلب گفت: برای خرید و تغییر کاربری هر ملکی باید از قبل در دفترچه بودجه سال کد مصوب داشته باشیم. هیچکدام از اعضای شورا مخالف احداث پارک برای مناطق کم برخوردار نیستند ولی باید یک طرح با تمام جزییات و شفاف به شورا ارایه شود تا بدانیم در مورد چه چیزی قرار است رای گیری نماییم.

همچنین موضوع مجوز اجرایی کردن ماده ۱۱۰ برای محصور کردن یک زمین در کمیسیون بررسی شد.

حاجی پور درباره زمین مذکور که در محدوده منطقه ۳ هست، گفت: این ماده قانونی برای محدوده مسکونی است نه محدوده غیر مسکونی که مالک مذکور زمین خود را محل دپوی زباله کرده است.

عضو شورا افزود: موضوع این ماده قانونی برای پاکسازی زمین با وسعت کم است که سلامت شهروندان را تهدید می کند و شهرداری با محصورکردن زمینی که اضطراری است می تواند بهای محصور کردن را نیز با درصدی افزایش بعدا  از مالک دریافت نماید.

پس از بحث و برررسی مقرر شد لیست زمین های مذکور مشمول ماده ۱۱۰ به شورا ارایه شود که با اولویت بندی ( قطعات کوچک و قرار گیری در محدوده مسکونی شهر) برای پاکسازی و محصور اقدام شود.

همچنین مقرر شد مدیر منطقه ۳ نیز با حضور در جلسه آتی کمیسیون، جزییات زمین مذکور را توضیح دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز