خبرگزاری کار ایران

ضرورت تامین اعتبار برای زیرساخت‌های گردشگری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۰۸

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان گفت:زیرساخت‌های صنعت گردشگری باید به‌موازات رو بناها به‌سرعت آماده شود و این مستلزم تأمین منابع اعتباری است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده با اشاره به وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران طی سالهای اخیر اظهار داشت: پس‌از برجام دروازه‌های ایران برای ورود گردشگران بازشده و موجبات توسعه اقتصاد از طریق درآمد حاصل از گردشگری را فراهم آورده‌است.

وی لغو روادید و ایجاد ابزارهای مختلف برای معرفی بهتر کشور را لازمه توسعه در سطح ملّی دانست و تأکید کرد:اقتضا می‌کند که از طریق ورود به بازارهای گردشگری، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای جذب گردشگر اقدام کنیم.

علیزاده،گردشگری را صنعتی فرا بخشی دانست که همه دستگاه‌ها باید در کنار هم برای توسعه آن تلاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان تصریح کرد:زیرساخت‌ها باید به‌موازات رو بناها به‌سرعت آماده شود و این مستلزم تأمین منابع اعتباری است.

این مسئول به مشکلات حقوقی و مقرراتی برای سرمایه‌گذاری در سواحل که دستگاه‌های مختلف ضوابط ناقض یکدیگر دارند اشاره کرد و ادامه داد:این بخش فرصت قابل‌اعتنایی در گردشگری گیلان خواهد بود که باید به نتیجه واحد برای ایجاد حاشیه امن سرمایه‌گذاری برسد.

او از ۱۱۰۰بنا و سایت تاریخی با منابع اعتباری اندک یادکرد و افزود:کل اعتبار میراث فرهنگی گیلان در سال 3 هزار و 700میلیون تومان بوده که با توجه به اقلیم و فرسایش بناها در گیلان هزینه‌ها جوابگوی مرمت بناها نیست.

وی ادامه داد:بیرون آمدن از این خسران نیازمند عزم همه‌جانبه دستگاه‌ها، مشارکت عمومی و مالکین بناهاست.

علیزاده افزود: در حوزه شهری،شهرداری‌ها و در حوزه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در احیای جریان هویت‌ساز خود ایفای نقش کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز