خبرگزاری کار ایران

در پنج ماهه سال جاری انجام شد :

هزینه پنج میلیارد تومانی برای اشتغال مددجویان گیلانی

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۹۰

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان از اجرای تعداد 280 طرح اشتغالزایی توسط مددجویان گیلانی در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان فعالیت‌های انجام شده در حوزه اشتغال مددجویان را طی پنج‌ماهه نخست سال جاری تشریح کرد.

 حبیب‌اله رضادوست ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان بابیان اینکه بخش عمده توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بر اساس ایجاد اشتغال برای آنها انجام می شود ، گفت : توانمندسازی خانواده ها با شناسایی استعدادها ، ارائه آموزش های لازم در زمینه ایجاد شغل مورد علاقه مددجویان  با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آنها اجرا می شود.

وی از اجرای تعداد 280 طرح اشتغالزایی توسط مددجویان گیلانی در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود : برای اجرای این طرح ها مبلغ پنج میلیارد و 651 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه امدادی و منابع بانکی هزینه شده است .

 رضادوست با بیان اینکه از مجموع مبالغ هزینه شده ، مبلغ سه میلیارد و 110 میلیون تومان از منابع امدادی برای اجرای 136 طرح هزینه شده است گفت : مبلغ 22 میلیارد و 405 میلیون ریال از منابع بانکی هم برای اجرای 137 طرح اختصاص پیدا کرده است.   

وی افزود : غالب طرح‌های اشتغالزایی مددجویان در زمینه‌های کشاورزی ، دامپروری ، شیلات، صنایع دستی ، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات بوده‌است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان ، ارائه آموزش‌های مهارتی در زمینه‌های مختلف به مددجویان را از دیگر اقدامات انجام شده برای مددجویان در پنج ماهه سال جاری عنوان کرد و گفت: مددجویان قبل از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی باید دوره‌های مهارتی در زمینه طرح مورد نظر خود را بگذرانند تا بتوانند اشتغال پایدار ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 854 نفر از آموزش‌های مهارت آموزی، هزار و 652 نفر از آموزش پایدارسازی و توسعه ، 193 نفر حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی و 29 نفر هم در قالب کاریابی بهره‌مند شده‌اند افزود: هزینه انجام شده برای این دو هزار و 728 نفر ، مبلغ 17 میلیون 264 هزار تومان  بوده‌است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز