خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالگرد فاجعه منا صورت گرفت؛

نشست صمیمی استاندار گیلان با خانواده‌های شهدای منا

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۴۲۳

همزمان با ایام شهادت قربانیان فاجعه منا نشست صمیمی استاندار گیلان با خانواده‌های معظم این شهدا در لنگرود برگزار شد.

به گزارش‌ایلنا از لنگرود، محمدعلی نجفی در این مراسم که روز گذشته در فرمانداری لنگرود با حضور خانواده‌های 17 شهید فاجعه‌ی منا برگزار شد با اشاره به اینکه در چنین ایامی 2 سال قبل زمانی که خبر فاجعه منا را شنیدیم بسیار متأثر شدیم افزود : در زمانی که خانواده ها شوق بازگشت زائران خود را داشتند و در تکاپوی تمهید مقدمات آن بودند شنیدن این خبر برای خانواده‌ها بسیار سخت بود.

وی به پیگیری‌های مستمر در بازگشت پیکر این شهدا و برگزاری مراسم‌های مختلف در استان اشاره و خاطر نشان کرد : تلاش کردم در جمع بسیاری از خانواده‌های معظم شهدای منا حاضر شوم و در سفرهای شهرستانی و جلسات استانی برای رفع مشکلات احتمالی آنان اقدامات مؤثری انجام گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به دیدار صبح امروز خود با خانواده‌ی شهید مدافع حرم حسین پور گفت : این شهدای سرافراز برای حضور در دفاع از مرز و کشور خود به جنگ دشمن می‌روند و برای شهادت لحظه شماری می‌کنند.

وی افزود : در این میان شهدای منا در لباس احرام خودرابرای فریضه‌ی واجب آماده کرده بودند که متأسفانه با بی تدبیری مقامات عربستان شاهد آن فاجعه‌ی اسفناک بودیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز استکبار و عوامل آنها در مقاطع مختلف از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند گفت : با فشاری که حجاج ما در آن روز متحمل شدند در هوای گرم براثر بی تدبیر ی سران و مسئولین حج عربستان  به شهادت رسیدند.

وی به تدبیر رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری‌های سازمان حج در برقراری مجدد سفر به سرزمین وحی اشاره و اظهار داشت : قطعاً خانواده‌های شهدای منا نیز حاضر به تعطیلی فریضه‌ی حج نبودند و امیدواریم زائران اعزامی بدون هرگونه مشکلی به وطن بازگردند.

 نماینده عالی دولت در گیلان به وجود صبر ، متانت و حفظ آرمان های انقلاب در خانواده‌های شهدای منا همچون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و حرمین اشاره کرد و افزود : علی رغم اینکه ممکن است برخی از این خانواده ها انتظاراتی داشته باشند اما به هیچ وجه به خاطر حفظ مصالح نظام آنرا رسانه‌ای نکردند. 

وی گفت : همه به دنبال آن هستیم تا حقوقی که نسبت به این خانواده ها انجام نگرفته به آنان بازگردد.

در پایان این نشست از خانواده‌ شهدای منا با اهداء لوح تقدیر توسط استاندار گیلان قدردانی شد.

در فاجعه‌ی منا 465 زائر از ایران اسلامی به شهادت رسیدند که از میان آنان 17 خانواده مربوط به استان گیلان بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز