خبرگزاری کار ایران

به میزبانی‌منطقه آزاد اقتصادی بندرانزلی برگزار شد؛

حضور فعال دانشگاه آزاد گیلان در نمایشگاه بین‌المللی محصولات استراتژیک کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۲۹۴

در اولین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی و صنایع وابسته ایران و کشورهای CIS در منطقه آزاد تجاری اقتصادی بندر انزلی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان حضور فعال داشت.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، اولین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی و صنایع وابسته ایران و کشورهای CIS در مرداد سال جاری  در منطقه آزاد تجاری اقتصادی بندر انزلی برگزار شد .

در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی و صنایع وابسته ایران و کشورهای CIS، حسین فلاح باقر شیدایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با برشمردن اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاوردهای حوزه کشاورزی و محصولات غذایی و صنایع وابسته و ایجاد تعامل و بازاریابی محصولات و خدمات مرتبط و تبادل تجربیات و گسترش روابط تجاری میان شرکت های استانی، کشوری و بین المللی توسط مرکز آموزش بازرگانی، وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برگزار شد.

وی با بیان اهمیت ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده در بخش های تجاری و صنعتی داخل کشور و نیز صادرات فناوری به کشورهای عضو CIS، اظهار کرد: با وجود محدودیت های زمانی در انجام هماهنگی ها،  این دانشگاه با ارائه چندین محصول از جمله سیستم استخراج کافئین از ضایعات چای، میکرو جلبک ها و محصولات تولید شده از آنها، سیستم آبیاری اتوماتیک، سیستم کنترل دما و رطوبت، سیستم هوشمند اندازه گیری مشخصات کمی-کیفی برنج و دستگاه همزن خاک (روتیواتور) در این نمایشگاه شرکت کرده است.

 حسین فلاح باقر شیدایی افزود: با حمایت های بی شائبه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تاکنون چندین طرح فناورانه ملی شامل طرح جامع گیاهان دارویی، پایلوت استخراج کافئین از ضایعات چای، سیستم پایلوت تصفیه پساب حاوی داروهای ضد سرطان و سیستم هوشمند اندازه گیری مشخصات کمی-کیفی برنج  در این دانشگاه اجرا شده است که دو نمونه از این محصولات فناورانه ملی در این نمایشگاه ارائه شد.

دبیر ساها در استان گیلان ادامه داد: از طرف دیگر فناوری طراحی و ساخت سیستم های استخراج فوق بحرانی (در مقیاس های آزمایشگاهی و صنعتی) نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت توسعه و بومی سازی شده است که امور اداری و اخذ مجوزهای لازم برای اجرای اولین نمونه پایلوت آن در این واحد دانشگاهی در حال انجام است.

کیفیت و تنوع محصولات ارائه شده در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی سبب استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از این غرفه شد و این غرفه از طرف برگزار کنندگان مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز