خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

خوشه‌های صنعتی اشتغال پایدار ایجاد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۴۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌گیلان گفت: خوشه‌های صنعتی در ایجاد اشتغال پایدار نقش ارزنده‌ای دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست آموزشی و توجیهی و راه‌های نوین توسعه صادرات واحدهای صنعتی صادرات محور و شرکت های تولیدی و صنعتی دارای پتانسیل صادرات در شهرک‌های صنعتی استان گیلان برگزار شد .

در این نشست آموزشی و توجیهی، مدیران و صاحبان 40 واحد صنعتی استان گیلان حضور داشتند.

احمد علی شهیدی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در حاشیه این نشست گفت: سال گذشته  16 هزار میلیارد تومان از سوی  دولت تدبیر و امید به واحدهای کوچک و متوسط در کشور اختصاص داده شد   که سهم  گیلان از این رقم  530 میلیارد تومان بوده است.

 وی افزود: در سال جاری نیز برای تقویت بنیه اقتصادی واحدهای کوچک و متوسط در سطح کشور 10 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که سهم استانها از جمله سهم استان گیلان بزودی مشخص خواهد شد .  

 شهیدی در مورد خوشه‌های صنعتی گفت: خوشه های صنعتی در ایجاد اشتغال پایدار نقش ارزنده ای دارند و در همین راستا در استان گیلان 4 خوشه صنعتی چای ، زیتون ، شالیکوبی  و کلوچه  اجرایی شده است و هم اکنون  نیز خوشه شیلات  در مراحل  برگزاری  مناقصه  و سایر موارد اداری و اجرایی است .

 وی  افزود :  با توجه به  موقعیت استان گیلان خوشه  شیلات یعنی  صنایع  دریا محور می تواند در جهت  ایجاد اشتغال پایدار و کاهش  بیکاری نقش پر رنگی  داشته باشد .

محمد حسین واحدی معاونت  صنایع  کوچک شرکت شهرکهای  صنعتی استان گیلان در این نشست طی سخنان  کوتاهی‌با برشمردن اهمیت صادرات‌گفت: هدف‌نهایی هر شرکت یا واحدهای‌تولیدی حضور در بازارهای بین‌المللی و صادرات محصولات خود است و برای دستیابی به این مهم باید مجموعه ای از شرایط فراهم شود تا صادرات شکل بگیرد .

 وی آنگاه به بحث خوشه های صنعتی اشاره کرد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی ایران پایه گذار بحث  خوشه‌های صنعتی است .

با توجه به موقعیت خاص استان گیلان خوشه‌های‌صنعتی بویژه خوشه صنعتی شیلات نقش ارزنده‌ای در ایجاد  کسب و کار در این استان دارد و بسیار می‌تواند مفید به فایده باشد. بر اساس این گزارش یکی از شرکت‌های  مرتبط با توسعه صادرات در خصوص ارتباطات و بازاریابی، تایید هویت شرکت‌های خارجی، خدمات پشتیبانی و سایر  مباحث مرتبط بر اساس آخرین اقدامات  روز دنیا سخن گفت و با پرسش و پاسخ این نشست به کار خود پایان داد .

خوشه‌های صنعتی اشتغال پایدار ایجاد می‌کنند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز