خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا مطرح کرد:

استفاده از حضور اتباع خارجی برای تقویت گردشگری مذهبی

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۷۱

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: امسال توانایی پذیرایی افزون بر 10 هزار زائر اربعین حسینی را داریم و باید از حضور اتباع خارجی برای تقویت گردشگری مذهبی این شهرستان استفاده شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه ستاد اربعین آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: سال گذشته بیش از شش‌هزار زائر از کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان از مرز زمینی آستارا برای عزیمت به کربلا گذر کردند.

وی با اشاره به اینکه شناساندن امام زادگان و اماکن مذهبی می تواند به تقویت گردشگری مذهبی در آستارا کمک کند، اضافه کرد: ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی در لحظه ورود به ایران مهم است و در این راستا از ظرفیت کانون های فرهنگی مساجد باید استفاده شود.

رنجکش با بیان اینکه کارگروه های ستاد اربعین باید به وظایف خود در استقبال و اسکان زائران به درستی عمل کنند، تصریح کرد: روزانه حدود 2 هزار تبعه خارجی از مرز آستارا وارد کشور می شوند و از این ظرفیت در طول سال باید برای اشاعه فرهنگ دینی استفاده کنیم.

رنجکش با بیان اینکه خدمات دهی به زائران خارجی باید در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی به صورت دقیق بر خدمات رسانی به زائران نظارت کنند تا رضایت آنان را جلب کنیم.

وی اظهار داشت: امسال تلاش کردیم کمی زودتر از موعد مقدمات پذیرایی از زائران حسینی را فراهم کنیم تا مشکلات سالهای گذشته تکرار نگردد و خدمات دهی بهتری انجام شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به ارزش هایی که این حرکت دارد، باید از تجربیات گذشته درس گرفت و برنامه‌ریزی‌های جامعی در راستای ساماندهی های لازم انجام پذیرد.

فرماندار آستارا تصریح کرد: جهت فراهم کردن رضایتمندی زائران حسینی که از آن سوی مرزها وارد کشورمان می شوند، باید خدمات مطلوب تری ارائه کرد تا در میزان افزایش گردشگری مذهبی شهرستان مرزی بندر آستارا تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: این ظرفیت، فرصتی است که در اختیار شهرستان آستارا قرار گرفت و نباید به راحتی آن را از دست داد.

رنجکش با اشاره به اهمیت برنامه اربعین حسینی به عنوان یک راهبرد، خواستار همکاری‌های همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای اهداف و منافع ملی در این زمینه شد.

نادر عبدالله پور مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان هم در این جلسه گفت: ستاد اربعین استان، اسکان و پذیرایی از 18 هزار زائر اربعین حسینی را عهده دار است و هفت هزار نفر در کربلا، پنج هزار نفر در نجف اشرف و شش هزار نفر در مرز آستارا از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز