خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت گیلان تاکید کرد :

ضرورت ارائه برنامه و کار کارشناسی پیش از آغاز هر پروژه‌/ سهم 3.43 درصدی شهرستان شفت از اعتبارات استانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۳۴۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در کمیته برنامه ریزی شفت گفت: ارائه طرح و برنامه و کار کارشناسی پیش از آغاز هر پروژه‌ای ضروری است.

به گزارش ایلنا رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شفت گفت: یکی از مهم ترین برنامه‌ها برای تقسیم بندی بودجه در استان گیلان این است که تصمیم‌گیری مبتنی بر واقعیات و عینیات است.

کیوان محمّدی با تأکید بر اینکه باید در حوزه مدیریتی از هرگونه تنش و اختلاف‌نظر جلوگیری کرد، افزود: قطعاً با قهر و دعوا هیچ مشکلی حل نخواهد شد، بلکه تعامل، همفکری و همکاری بین دستگاهی می‌تواند در حل مشکلات و ایجاد توسعه درسطح کشور، استان و شهرستان تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان موضوع جمعیت در تقسیم بندی بودجه  را مهم برشمرد و ادامه داد: متأسفانه رشد جمعیت گیلان  به گونه‌ای است  که در سال های آینده نه فقط شهرستان شفت بلکه استان را دچار مشکل می‌کند.

محمّدی با بیان اینکه اگر نرخ رشد جمعیت ما کاهش پیدا کند علاوه بر عرصه های سیاسی در اقتصاد نیز تاثیرگذار است اضافه کرد:  مطابق با مصوب مجلس شورای اسلامی توزیع اعتبارات می‌بایست براساس شاخص جمعیت و محرومیت باشد. مسئولان استان برای جلوگیری از هرگونه آسیب به این شهرستان‌ها از جمله شفت، املش، رضوانشهر و سیاهکل تلاش کردند تا از منابع دیگر کاهش بودجه این شهرستان ها را جبران شود.

وی در ادامه به پروژه‌های بازدید شده اشاره کرد و گفت: پروژه جاده ملاسرا-شفت و شفت به سراوان از  مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان شفت هستند که در ارتقای توسعه شهرستان از جمله گردشگری در دراز مدت مؤثر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اظهار داشت: اگر می‌خواهیم رشد جهشی داشته باشیم، ابتدا بایستی مقدماتش را فراهم کنیم. رشد جهشی به خودی حاصل نمی‌شود بلکه نیازمند آرامش و امنیت است تا سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری رغبت  کند.

محمّدی در خصوص توزیع اعتبارات پروژه‌ها گفت: باید بررسی شود الویت‌دارترین و بزرگترین پروژه‌ها در یک منطقه کدام‌ها هستند تا اعتبارات ابتدا به آنها تخصیص یابد. نه آنکه بودجه بین پروژه‌های مختلف پخش شود و نهایتاً ببینیم در هیچ‌یک از پروژه‌ها اتفاق خاصی رخ نداده است. اگر هر سال به یکی دو پروژه مهم بودجه تخصیص دهیم به مرور طی چند سال قطعاً همه پروژه‌ها آماده بهره‌برداری خواهد شد. لذا از مدیران می‌خواهیم تعامل لازم را در این بخش داشته باشند.

وی بر ارائه طرح و برنامه و کار کارشناسی پیش از آغاز هر پروژه‌ای تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه در گذشته در برخی از پروژه‌ها شاهد آن بودیم ابتدا اعتبار در نظر گرفته شده و بعد طرح آماده شد که در نتیجه  بعد از مدتی به دلیل نبود کار کارشناسی پروژه‌ای که به زحمت تأمین اعتبار شده تخریب ‌شد. لذا می‌بایست حتماً در هر پروژه‌ای طرح و برنامه باشد. از مدیران محترم تقاضا داریم از هم‌اکنون نسبت به تهیه برنامه‌ها و طرح‌های خود   برای سال 97  اقدام کنند  و از طریق فرمانداری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در پایان در خصوص میزان بودجه شهرستان شفت با توجه به جمعیت آن گفت: به رغم آنکه سهم جمعیت شهرستان شفت در سال گذشته ۲.۱۴ درصد از استان است،  سهم اعتبارات سالجاری، 3.43 می‌باشد که به رغم کاهش نسبت به بودجه سال گذشته با توجه به شاخص جمعیتی برای تعیین میزان اعتبار بالا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز