خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

تأمین مواد اولیه کارخانجات صنایع سلولزی استان در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۱۳۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ساز و کار باید به نحوی تسهیل شود که در کمترین زمان مواد اولیه کارخانجات صنایع چوب و سلولزی فراهم شود.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان امروز در محل سالن جلسات استانداری با حضور ادارات مرتبط، تجار و بازرگانان بخش خصوصی تشکیل شد.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در ابتدای جلسه با طرح دستور جلسه به بررسی وضعیت صادرات و واردات گمرکات و بنادر کشور و جایگاه استان نسبت به استان مجاور پرداخت و بیان کرد : سرعت بخشی به ترخیص کالا و ایجاد رویه آسان در پاسخ استعلامات و استانداردها باعث رونق گمرکات استان و اعتلای اقتصادی استان نسبت به بنادر همجوار خواهد شد.

علی منتظری تاکید نمود: در ایجاد و فراهم سازی زیرساختهای لازم از جمله قرنطینه، انبار و آزمایشگاه برای تسهیل در تامین مواد اولیه کارخانجات تولیدی لازم است تسریع شود.

وی تصریح کرد: نیازمند این هستیم ساز و کارها در روند اجرایی به نحوی جهت تسهیل امور گمرکی تعریف شود که در مدت زمان اندک بویژه در صنایع چوب، مواد اولیه کارخانجات چوب و سایر صنایع وابسته به سرعت تامین گردد.

وی با اشاره به وجود دستور ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه خاطر نشان کرد: ما می توانیم این ظرفیت را با تعامل و مساعدت دامپزشکی و اداره کل استاندارد و گمرک برای اعتلای تولید استان در بخش صنعت چوب و فولاد افزایش دهیم.

گفتنی است مصوب شد به لحاظ زمانبر بودن ترخیص کالا و واردات، موضوع در جهت اهداف کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و رفع موانع راهکارهای لازم اتخاذ گردد و به کمیته اعلام گردد و جلسات کارگروه به صورت مستمر انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز