خبرگزاری کار ایران

استاندار:

گیلان پیشتاز سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش آب است

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۶۶

استاندار در بازدید از پروژه احداث فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سنگر گفت : گیلان در دولت تدبیر و امید از استان‌های پیش‌رو در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در حوزه‌ آب است.

به گزارش ایلنا  بهره بردن سد شفارود به عنوان نخستین پروژه‌ی کشور از اعتبارات فاینانس در روزهای پایانی سال 92، اجرای نخستین طرح آبرسانی روستایی کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آستانه اشرفیه  که قرارداد آن در سال 94 در حضور استاندار گیلان  و وزیر نیرو به امضاء رسید و  ساخت فاز دوم تصفیه خانه‌ی بزرگ آب گیلان به عنوان نخستین تصفیه خانه‌ی کشور که در سال 93 به روش BOT اجراء شد و تلاش برای بهره‌مندی از تسهیلات 350 میلیون دلاری بانک توسعه‌ی زیر ساخت آسیا در حوزه فاضلاب 5 شهر گیلان  گواه صادق این مدعا است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از فاز نخست تصفیه خانه در سالهای گذشته طولانی شده بود گفت :هم اکون کار بزرگی در حال انجام است و این پروژه با سرعت خوبی در دست پیگیری است که از آب و فاضلاب شهری استان، همکارانشان و شرکت سرمایه گذار که با جدیت در حال انجام کار هستند تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تأمین منابع مالی پروژه از طریق  بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی انجام شده و مشکلی ندارد گفت : ساخت فاز دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان با سرمایه گذاری اولیه پیش بینی شده هزار و 682  میلیارد ریال از پیشرفت کار مناسب برخوردار است و همه باید کمک کنیم تا تصفیه خانه دوم رشت تا سال آینده آماده بهره برداری شود.

وی با بیان گفت : با تکمیل فاز دوم این طرح تصفیه خانه بزرگ گیلان  می تواند جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفر را  تحت پوشش کامل قرار گیرد.

وی گفت : پیشرفت فیزیکی ساختمان فاز دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان 80 درصد و در بخش تجهیزات فنی نیز 40 درصد پیشرفت کار دارد.

استاندار گیلان افزود : هماهنگی‌های لازم در استانداری برای پشتیبانی از مسیرهای انتقال آب تصفیه خانه نیز در حال انجام است.

وی گفت : دولت یازدهم به رغم مشکلات تحریم ،کاهش قیمت نفت و تنگناهای مالی کارهای بزرگ عمرانی زیادی در کشور انجام داده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز