خبرگزاری کار ایران

مهرداد نوروزی فیروز خبر داد:

آغاز اجرای طرح آمارگیری باغداری و دامداری در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۱۵

رئیس گروه طرح‌‌های آماری و سرشماری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از آغاز اجرای طرح آمارگیری باغداری و دامداری در استان گیلان از تاریخ 24 تیرماه 1396 خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،  مهرداد نوروزی فیروز با بیان اینکه باغداری و دامداری دو فعالیت اصلی بخش کشاورزی هستند که حدود نیمی از ارزش افزوده بخش کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهند ادامه داد: محصولات باغی و دامی از مهمترین منابع تأمین غذای انسانها هستند و علاوه بر نقش بسیار مهمی که در امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کنند، فراهم آورنده ماده اولیه بسیاری از صنایع از قبیل صنایع غذایی، لبنی و پوشاک محسوب می‌شوند.

 وی افزود: این فعالیتها منبع درآمد بسیاری ازخانوارها به ویژه در نقاط روستایی می‌باشند و علاوه بر آن اشتغال و امرار معاش بسیاری از افراد شاغل در بخش خدمات نظیر بازرگانان، خرده‌فروشان و افراد شاغل در بخش حمل و نقل محصولات کشاورزی به این دو فعالیت وابسته است.

رئیس گروه طرح‌‌های آماری و سرشماری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اظهار داشت: آمارگیری‌های باغداری و دامداری 1396، دو طرح نمونه‌گیری بسیار مهم و پیچیده بخش کشاورزی هستند که در آنها، اطلاعات مهمی از این فعالیتها نظیر تعداد بهره‌برداران این نوع فعالیت‌ها، مساحت باغات و قلمستان، میزان تولید محصولات باغی، تعداد انواع دام و میزان تولید شیر و گوشت از طریق مصاحبه با تعدادی از خانوارها، بهره‌برداران غیرساکن و شرکتهای رسمی یا مؤسسات عمومی دارای این فعالیتها در کشور که با روش‌های آماری انتخاب شده‌اند، جمع‌آوری می‌شود و بعد از آن، نتایج به دست آمده با روش‌های علمی به کل جامعه تعمیم داده می‌شود.

 نوروزی فیروز عنوان کرد: طرح آمارگیری باغداری پنجمین و طرح آمارگیری دامداری، ششمین آمارگیری تخصصی از این فعالیت‌ها است که به صورت همزمان و در قالب یک سازمان اجرایی و با استفاده از چارچوب حاصل از اجرای سرشماری عمومی کشاورزی1393، در تابستان سالجاری به اجرا در خواهند آمد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز کاربران، برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیش‌بینی‌های صورت گرفته به نحوی است که نتایج آمارگیری باغداری در سطح شهرستان و نتایج آمارگیری دامداری در سطح استان ارائه خواهد شد.

رئیس گروه طرح‌‌های آماری و سرشماری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در پایان گفت : حجم کار استان در این طرح  به نزدیک به 5000 بهره دار دامداری و باغداری در سطح 612 آبادی یا شهر است که با با حدود 44 نفر عوامل اجرایی از روز 24 تیر آغاز و تا 22 مرداد ادامه خواهد یافت. دوره آموزشی این طرح نیز از 18 الی 22 تیرماه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز