خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار رضوانشهر:

شوراها از اعمال سلیقه‌های شخصی و سیاسی در رسیدگی به مشکلات مردم پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۸۱۶

معاون فرماندار رضوانشهر گفت: شوراها از تداخل سلیقه‌های شخصی و سیاسی در رسیدگی به مشکلات مردم پرهیز کنند.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، معاون فرماندار رضوانشهر در نشست دوره آموزشی-توجیهی فرآیند تشکیل و تصمیم گیری شوراهای اسلامی روستا ویژه منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی بخش مرکزی که با حضور صیادی بخشدار مرکزی،  موحدی کارشناس مسئول امور شوراهای استانداری گیلان، محمدی کارشناس امور شوراها و دهیاری ره انجام مسئول بازرسی و روابط عمومی فرمانداری رضوانشهرکه در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک به منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاها گفت: شورا در قرآن کریم به معنی آگاهی یافتن از نظرات گوناگون برای رسیدن به بهترین رأی و نظر است.

ابراهیم چراغی با اشاره به فصل هفتم و اصل یکصدم قانون اساسی که به بحث شوراها پرداخته گفت: برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر روستا،بخش،شهر و شهرستان یا استان با نظارت شورای بالا دست صورت می‌گیرد که اعضای آن‌را مردم همان محل انتخاب می کنند.

وی خطاب به شوراهای منتخب روستاها با اشاره به ماده 68 وظایف و اختیارات شوراها گفت: اعضای شوراهای اسلامی می توانند برای رفع کمبودها ، نارسایی ها و نیازها ارائه پیشنهاد نمایند و همچنین کمک رسانی و امداد در مواقع بحران و اضطراری و بررسی برنامه های پیشنهادی ارگانهای اجرایی در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی ،فرهنگی و ... و اعلام آن به شورای مافوق و مراجع اجرایی ذی ربط از وظایف شوراها محسوب می شود.

 چراغی اظهار نمود: مهمترین عامل موفقیت شوراها پرهیز از تداخل سلیقه های شخصی و سیاسی در انجام امور مشکلات مردمی است پس تعامل و همدلی رمز موفقیت شوراهاست تا بتوانیم جوابگوی اعتماد مردم در انجام وظایف امور شورایی باشیم.

معاون فرماندار رضوانشهر در ادامه به موضوعات بیمه منازل، بیمه روستائیان و اسناد روستایی تأکید کرد.

صیادی بخشداری مرکزی نیز در این نشست با اشاره به وظایف شوراها بر تعامل و همکاری و مشارکت مردمی تأکید کرد و همچنین در ادامه  موحدی نیز به فرایند تشکیل و تصمیم‌گیری شوراهای‌اسلامی روستاها پرداختند.

تعداد روستاهای بخش مرکزی دارای شورای اسلامی 44 روستا با 136 نفر و دارای 38 دهیاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز