خبرگزاری کار ایران

به ریاست فرماندار لاهیجان انجام شد؛

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۹۶

جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان لاهیجان در سال 1396 با موضوع «اصلاح فرهنگ عمومی به کمک ابزارهای فرهنگ و هنری_ بررسی شیوه‌های افزایش کارایی مساجد، حسینیه‌ها و تکایا» در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان لاهیجان در سال 1396 با موضوع «اصلاح فرهنگ عمومی به کمک ابزارهای فرهنگ و هنری_ بررسی شیوه‌های افزایش کارایی مساجد، حسینیه‌ها و تکایا» در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

احمدی در این نشست اظهار داشت: در شورای فرهنگ عمومی هرآنچیزی که در خصوص فرهنگ، اعتلای فرهنگ، معضلات فرهنگ و ... باشد مورد بحث قرار می گیرد، در این نشست ها مهم این است که بتوانیم مصوبه هایی که تصویب می کنیم بازخوردش را در شهرستان مشاهده کنیم.

سید محمد احمدی با تبیین اهمیت بسیار زیاد پرداختن به موضوعات فرهنگی شهرستان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در خصوص مسائل فرهنگی وجود دارد، جزیره ای برخورد کردن است، همانطور که در اقتصاد و در بسیاری از موارد جزیره ای عمل کردن نتیجه خوبی در بر ندارد در فرهنگ نیز اینگونه است،  در فرهنگ نباید بصورت جزیره ای عمل کرد و همه باید با تعامل ، هم افزایی و برنامه های منسجم به ارتقاء فرهنگ شهرستان کمک کنند.

وی افزود: ما در ستاد اقتصاد مقاوتی تاکید می کنیم که هرچیزی که مانع توسعه شهرستان باشد را بر اساس قانون کنار خواهیم گذاشت، توجه به فرهنگ عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است، در مسائل فرهنگی نیز با توجه به اهمیت آن همین کار را خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان ضمن تشکر از ارگان ها و سازمان هایی که در موضوعات فرهنگی همراه و فعال هستند، خاطرنشان کرد: از دبیر جلسه می خواهیم که بیشتر پی گیر برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی باشند  تا بتوانیم با روند قابل قبولی به مسائل فرهنگ عمومی شهرستان بپردازیم.

فرماندار لاهیجان عنوان کرد: موضوع جلسه امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، در جلسات انجمن کتابخانه ها نیز همین دغدغه ها مطرح شد و رویکردمان را در این جلسات تغییر دادیم و جلساتی را نیز در کنار جلسات انجمن کتابخانه ها تشکیل دادیم تا بتوانیم در بحث کتاب و کتابخوانی پیشرو بوده و بتوانیم امسال لاهیجان را به عنوان شهر کتاب معرفی کنیم.

وی افزود: 60 هزار عنوان کتاب را در کتاب خانه های عمومی شهرستان داریم، در کتابخانه مساجد نیز باید تغییر و تحولاتی را داشته باشیم و کتاب های گوناگون را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهیم، مسجد یک ظرفیتی است که حتی در روستا ها نیز می توان برای ارتقا فرهنگ عمومی از آن استفاده کرد

احمدی با اشاره به بررسی ویژگی ها و مشکلات فرهنگی تصریح کرد: تجهیز کتابخانه های مساجد و حسینه های توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دستور کار قرار دارد و همه باید در این زمینه همکاری کنند.

امام جمعه شهرستان لاهیجان نیز بر تجهیز کتابخانه های عمومی مساجد و حسینه ها تاکید و اظهار کرد: مسجد جامع چشم شهر است ولی یک کتابخانه ندارد و باید همه مسئولان دراین زمینه کوشا بوده و در تجهیز آن همکاری کنند.

حجت الاسلام عبدالله زاده یادآورشد: با توجه به اینکه فقر فرهنگی در باره کتاب و کتابخوانی در این شهرستان وجود دارد کتابخانه های مساجد و حسینه ها علاوه بر تجهیز ، باید بروز رسانی نیز بشوند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان به مقوله کتاب و کتابخوانی و فرهنگ عمومی و تجهیز کتابخانه های مساجد و اماکن عمومی توجهی ویژه داشته باشند.

 در پایان دبیر جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، گزارشی از مصوبات و عملکرد این شورا ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز