خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه دو رشت خبر داد:

نورپردازی ساختمان‌های تاریخی در بافت مرکزی شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۴۷۱

شهردار منطقه دو رشت از نورپردازی از ساختمان های تاریخی اداره پست، هتل ایران و ساختمان فرهنگ و هنر در میدان شهرداری رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو رشت از نورپردازی از ساختمان‌های تاریخی اداره پست، هتل ایران و ساختمان فرهنگ و هنر در میدان شهرداری رشت خبرداد و گفت: در فرآیند ادراک محیط پیرامون، بینایی بیشتر از سایر حواس پنجگانه دخالت دارد و یکی از عناصر مورد ادارک بصری، نور است.

شهردار منطقه دو رشت افزود: هدف از نورپردازی، علاوه بر زیباسازی فضاهای شهری، تشویق مردم به حضور پایدار در فضاهای شهری، ساماندهی جداره ها و جذابیت بیشتر شهر به ویژه در شب به خصوص محدوده‌هایی که در بافت تاریخی و ابنای شناخته شده قرار گرفته اند، است.

وی تصریح کرد: تاکنون ضرورتی برای تدوین برنامه مشخص در جهت هدایت نور در شهرهای ایران وجود نداشته که همین امر سبب افت کیفیت اماکن تاریخی و فضاهای شهری شده است.

عاطفی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به کیفیت بالاتری از زندگی در شهرها برسیم، لازم است که نگرش خود را درباره جایگاه نورپردازی در فضاهای شهری تغییر داده و نورپردازی را به عنوان یکی از اهداف عمده در طراحی فضاهای شهری در نظر بگیریم.

وی با اشاره به نورپردازی ساختمان تاریخی شهرداری رشت در روزهای پایانی سال گذشته و استقبال شهروندان و مسافران داخلی و خارجی از طراحی انجام شده در نورپردازی ساختمان مذکور گفت: امیدواریم با اجرای این طرح برای سه ساختمان قدیمی و ارزشمند شهر رشت که در بافت مرکزی این شهر قرار گرفته است بتوانیم به زیبایی های بصری با هدف ایجاد محیطی آرامش بخش و جذب گردشگر اقدامات موثری انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز