خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

اصناف نقش محوری در توسعه آستارا دارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۳۳

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اصناف نقش محوری در توسعه این شهرستان دارند و باید این نقش بخوبی ایفا شود.

به گزارش ایلنا از  آستارا، یونس رنجکش به مناسبت روز ملی اصناف در دیدار با رئیس اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی آستارا گفت: بازار آستارا نبض حیات اقتصادی گیلان و ایران است و در آینده نزدیک نیز نقش آفرینی آن در عرصه های بین المللی بیشتر خواهد درخشید.

وی افزود: موقعیت های ویژه ای که بندر آستارا دارد می تواند در توسعه اقتصاد ملی بسیار حیاتی باشد و در این میان نقش کار آفرینان حوزه اصناف حائز اهمیت ویژه ای است.

وی ادامه داد: هرچند که به دلایل مختلف بویژه در توجه به فرآیند شکل گیری بازار های جدید و فضای نو کسب و کارها در سال های گذشته در کنار مشکلات مدیریتی دولت قبل نتوانستیم از ظرفیت های بالقوه آستارا بهره مند شویم اما دولت تدبیر و امید تلاش دارد تا در مسیر توسعه ایران اسلامی سهم بسزایی برای این شهرستان مرزی قائل شود.

به گفته فرماندار آستارا برای بهره مندی از مزیت ها و برنامه هایی که دولت در این شهرستان دارد باید فعالان اقتصادی بویژه اصناف نیز با برنامه ریزی بهتر و با تعریف جایگاه های جدید در حوزه کسب و کار با شرایط و رویکرد های جدید به همراهی در این زمینه بیایند.

رنجکش گفت: تلاش داریم تا در این شهرستان که عمده فعالیت های آن بر محور خدمات در حوزه گردشگری و تجارت است، زمینه های اشتغال و اقتصاد پایدار را فراهم نماییم.

وی از آموزش به عنوان محوری‌ترین عامل در پویایی کسب و کارها و اقتصاد پایدار اشاره کرد و افزود: با آموزش و رسیدن به فهم مشترک ارتباطات زنجیره‌ای در حوزه خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان که عمدتا گردشگران هستند می توانیم ثبات بازار کسب کار و اقتصاد منطقه را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا به مشکلات واردات کالاهای چمدانی در آستارا اشاره کرد و یادآور شد: برخی از سیاست‌ها خارج از برنامه ریزی های شهرستانی و یا در سطح ملی است و به طرف مقابل و کشور همسایه برمی‌گردد که دراین زمینه مطمئن باشید دولت تمام رایزنی‌ها و فعالیت‌های دیپلماتیک خود را انجام می دهد.

وی ضمن تقدیر از تلاش بازاریان و کسبه شهرستان مرزی بندر آستارا از آنان خواست تا در همراهی با  فرمانداری شهرستان تلاش کنند تا  این شهرستان به اهداف توسعه خود دست یابد .

وی گفت: برای برنامه ریزی های بهتر در مسیر راهبردی توسعه آستارا تلاش خواهیم کرد تا کمیته های تخصصی تشکیل و از دیدگاه های کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده شود.

وی اجرای طرح های گردشگری و ایجاد فضاهای محیطی مناسب برای ماندگاری و رفاه گردشگران را از برنامه هایی عنوان کرد که با ورودش به آستارا اجرایی شده است.

در این جلسه باباش‌پور رئیس اتاق اصناف آستارا نیز توضیحاتی درخصوص فعالیت اصناف شهرستان ارائه داد و شرکت کنندگان در جلسه نیزبه ارائه دیدگاه های خود در خصوص رونق بازار کسب و کار آستارا پرداختند.

تقدیر از فرماندار آستارا بخاطر پیگیری‌های وی در رفع مشکلات بازار با اهدای لوح تقدیر از دیگر برنامه‌ها بود و فرماندار نیز از روسای اتحادیه ها به منظور روز اصناف تقدیر کرد.

اصناف نقش محوری در توسعه آستارا دارند

اصناف نقش محوری در توسعه آستارا دارند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز