خبرگزاری کار ایران

نشست کمیته مدیریت تالاب انزلی با حضور مسئولان شهری گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۱۵۷

در سی و هشتمین جلسه کمیته مدیریت تالاب انزلی درباره اجرایی شدن مصوبات قبلی تالاب انزلی از جمله حریم تالاب، اکوتوریسم، سیستم فاضلاب روستایی و پسماند بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سی و هشتمین جلسه کمیته مدیریت تالاب انزلی با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، مدیران، فرمانداران و نمایندگان دستگاه‌های عضو در دفتر معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد.

در این جلسه در خصوص مصوبات جلسه قبل و اجرایی شدن آنها شامل حریم تالاب، اکوتوریسم، سیستم فاضلاب روستایی و پسماند بحث و تبادل نظر شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در این جلسه در سخنانی با تأکید براینکه وظیفه همه ما، خدمت به مردم است گفت: می‌بایست کار کارشناسی آنگونه که به نفع مردم باشد صورت گیرد.

کیوان محمّدی افزود: کار کارشناسی دقیق هم برعهده کارشناسان دستگاه‌ها است. پس از جمع‌بندی آنها، ما مدیران مکلف به اجرا و تصمیم‌گیری هستیم.

وی ادامه داد: این تصمیم‌گیری‌ها در قبال محیط‌زیست برای یکی دو دهه آینده است. بنابراین باید بنا بر شرایط، استانداردها و قاعده‌های بین‌المللی تصمیم صحیح گرفته شود. در این میان ممکن است تعداد اندکی هم متضرر شوند ولی این امر نباید مانع تصمیم‌گیری‌های کلان شود.

حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: تمام فسلفه احیای تالاب آن است که از فهرست مونترو خارج شود.

وی به مفاد اجرایی مصوبات اشاره کرد و ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته در خصوص احیای تالاب انزلی براساس دستورالعمل‌های محیط‌زیست و وزارت نیرو است و کمیته مدیریت تالاب در این خصوص تصمیم خواهد گرفت. منتها بایستی با بررسی‌های دقیق، تصمیمات صحیح اخذ شود چراکه در قبال آینده پاسخگو هستیم.

حسن خسته‌بند نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی به مشکلات اساسی حریم تالاب اشاره کرد و گفت: تاکنون پس از انجام کارهای کارشناسی، تصمیمات اخذ شده معقول و منطقی بوده است. اگر اشکالاتی در اجرا به صورت موردی پیش آمد می‌توان نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

  نشست کمیته مدیریت تالاب انزلی با حضور مسئولان شهری گیلان

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز