خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت:

پیشگیری بهترین راه مقابله با مواد مخدر است

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۴۳۷

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه مواد مخدر امروز به صورت یک کالای لوکس عرضه می شود افزود : آگاه سازی خانواده ها برای پیشگیری از مصرف بهترین راه مقابله با مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشاره به اینکه اقدام شجاعانه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پاسخگویی به عوامل تکفیری و انتقام جویی از خون شهدای حملات تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام(ره) قابل تقدیر است افزود: این اقدام یک حرکت راهبردی ، کاربردی ، هوشمندانه ، موثر و موفقیت آمیز بود که سبب می شود دشمنان دیگر چشم طمع به تمامیت ارضی و امنیت این مرز و بوم نداشته باشند.

وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در شفت در سه ماهه نخست سال 96  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 160 درصد افزایش یافته است افزود : دستگیری خرده فروشان مواد مخدر 39 درصد و جمع آوری معتادان 58 درصد در این شهرستان افزایش یافته است.

محسنی با اشاره به اینکه طرح پاکسازی نقاط آلوده توسط نیروهای انتطامی و سپاه در شفت ادامه می یابد افزود : با برنامه های راهبردی در حوزه پیشگیری و درمان می توان شرایط این شهرستان را در مقابله با مواد مخدر بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه همایش مشارکت صیانت و گفتمان سازی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در شفت برگزار خواهد شد افزود : جلسات تخصصی و کارگروه های این همایش با مشارکت دستگاه های ذیربط به زودی آغاز خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه مواد مخدر امروز به صورت یک کالای لوکس عرضه می شود افزود : آگاه سازی خانواده ها برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر اساسی است .

وی با بیان اینکه  بهبود یافتگان از مصرف مواد مخدر باید در خانواده و جامعه پذیرفته شوند افزود : اداره کار و رفاه اجتماعی ، فنی و حرفه ای و بهزیستی با مشارکت هم می توانند زمینه اشتغال پایدار این افراد را فراهم کنند.

محسنی در پایان افزود : شهرستان شفت به دلیل نزدیکی به مرکز استان گیلان مورد توجه قاچاقچیان مواد مخدر است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اکنون مواد مخدر چهارمین عامل مرگ و میر پس از سکته قلبی ، تصادفات رانندگی و حوادث ناشی از سوختگی است تصریح کرد : تجارت غیر قانونی مواد مخدر چهارمین تجارت پرسود جهان است و گردش مالی آن به بیش از 1500 میلیارد دلار می رسد که 10 میلیون قاچاقچی حرفه ای در آن به فعالیت می پردازند.

شاه کوهی با بیان اینکه 80 درصد معتادان به خرده فروشی روی می آورند افزود : بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر در کشور به طور مستقیم در گیر مواد مخدر و آسیب های آن هستند.

 وی با اشاره به اینکه اعتیاد یک بیماری پیش رونده است و نیاز به مراقبت دارد افزود : بهترین راه مقابله با مواد مخدر پیشگیری اولیه از اعتیاد است.

این مقام مسوول در پایان با بیان اینکه 450 نوع از مواد شیمیایی مخدر در جهان تولید می شود افزود : نوجوانان به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی در حال حرکت هستند و خانواده ها باید نسبت آن آگاه باشند.

فرمانده انتظامی شفت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در 3 ماهه نخست سال جاری 4 کیلو و 400 گرم انواع مواد مخدر در شفت کشف و ضبط شده است تصریح کرد :در 37مورد پاکسازی نقاط آلوده 25 خرده فروش مواد مخدر و 169 معتاد دستگیر و به مراجعه مسئول  معرفی شده اند.

نوروزی رئیس اداره بهزیستی شفت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال 95 به 25 بهبود یافته وام 15 میلیون تومانی اشتغال اختصاص یافت افزود: کارگروه فرعی مبارزه با مواد مخدر با حضور کارشناسان این مرکز به صورت مداوم برگزار می شود./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز