خبرگزاری کار ایران

تشکیل 3 هزار کلاس تابستانی در مساجد گیلان برای نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۱۱

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان از تشکیل 3 هزار کلاس تابستانی در قالب طرح اوقات فراغت در مساجد سراسر استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان، گفت: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با هدف تقویت روحیه خدامحوری، تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح بخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی و سیره پیامبر و ائمه معصومین(علیهم السلام) در کانون‌های مساجد سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر گسترش و ترویج اقامه نماز و فعالیت‌های قرآنی بویژه طرح تلاوت نور اذعان کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های کانون‌های مساجد با محوریت قرآن شامل کلاس‌های روخوانی قرآن، جزءخوانی قرآن، محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه هر کانون موظف به برگزاری حداقل چهار کلاس است افزود: کلاس قرآن و احکام، اصول عقاید، سبک زندگی اسلامی، اخلاق در رأس کلاس‌ها قرار داشته و مابقی کلاس‌ها بنا بر شرایط محله در رشته‌های فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی دایر می‌شود.

حجت الاسلام پورابراهیم از تشکیل سه هزار کلاس تابستانی در کانون‌های مساجد سراسر استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۶۵ هزار نوجوان و جوان گیلانی از این کلاس‌ها بهره مند شوند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل اتاق فکر در کانون اذعان کرد: باید در این اتاق فکر در خصوص چگونگی ارائه راهکارهایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ مهدویت، نماز و غدیر و همچنین کارآفرینی فرهنگی و گنجاندن حداقل یکی از این مباحث در برنامه‌های اوقات فراغت کانون تبادل نظر شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: راه اندازی هسته‌های علمی پژوهش، تشکیل گروه‌های هنری اعم از گروه سرود، تئاتر و ...،اجرای طرح تفسیر قرآن کریم، آموزش صحیح خوانی نماز، جلسات پرسش و پاسخ به شبهات دینی از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام تابستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز