خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

صاحبان قلم حقایق قرآن را برای مردم تبیین کنند

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۲۵

نماینده ولی فقیه در گیلان بر آشنایی مردم با حقایق قرآن تأکید کرد و گفت: روحانیت، فرهیختگان و صاحبان قلم به‌جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای حقایق قرآن را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه تفسیر آیه‌های 48 و 49 سوره عنکبوت قرآن‌کریم با اشاره به تناسب این آیه‌ها با آیه‌های گذشته اظهار کرد: قرآن در آیه‌های گذشته سوره عنکبوت فرموده است؛ مؤمنان و مشرکان عاقل اهل کتاب به درستی قرآن باور پیدا کردند.

وی به انکار منکرانی نسبت به قرآن کریم به دلیل تعصب و جهالت آنها اشاره کرد و افزود: خداوند با آیه‌های مذکور جایی برای انکار منکران باقی نگذاشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: افرادی که برنامه‌ای برای اداره جامعه و سعادت دنیا و آخرت مردم ارائه می‌کنند انسان‌های تحصیلکرده، درس‌خوانده و استاد دیده هستند و بر اثر داشتن سواد و دانش کلاسیک و بهره‌وری از آن دانش، مانیفیسیتی را تحویل جامعه می‌دهند.

قربانی با بیان اینکه هنگام بعثت پیامبر(ص) در مکه 17 نفر و مدینه 11 نفر قدرت خواندن و نوشتن داشتند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) کتابی را عرضه کرد که شخصیت‌هایی بزرگ جهانی مانند بوعلی سینا، ملاصدرا، شیخ بهایی، میرداماد و امام خمینی(ره) در برابر آن زانو به زمین زدند و دیگر جایی برای منکران باقی نمانده است.

وی به وجود 1.5 میلیارد نفر مسلمان در جهان اشاره کرد و گفت: تمام مسلمانان قرآن را قبول دارند زیرا در این کتاب دریایی از معارف نهفته است و به این موضوع اذعان دارند فردی بدون ارتباط با عالم غیب نمی‌تواند آن را ارائه کند.

امام جمعه رشت، قرآن را معجزه جاوید خواند و بیان کرد: زمانی که فرد معنای بسیار را در قرآن مشاهده می‌کند محال است این موضوع را قبول کند انسان آن را از خود آورده باشد.

قربانی، قرآن را مجموعه‌ای از حکمت دانست و تصریح کرد: آیات بسیاری در قرآن وجود دارد که علوم امروز پرده از آن برداشته در صورتی که پیامبر اکرم(ص) در 1400 سال گذشته آن را تبیین کرده است.

وی، قرآن را اقیانوسی بی‌کران توصیف کرد و یادآور شد: انسان دارای عقل نمی‌تواند معنای بلند آیه‌های قرآن را منکر شود اما در سال‌های اخیر برخی به خاطر عنادی که دارند آن را زیر سؤوال بردند و مردم عادی به دلیل اینکه قدرت پاسخگویی به شبهات را ندارند ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کتاب‌ها و نوشته‌های مختلفی از منکران قرآن مبنی براینکه آیه‌های آن خلاف علم، عقل و براساس خرافه‌ها و موارد نادرست است را در کتابخانه خود جمع‌آوری کردم، اظهار کرد: مدت چهار سال است وقت خود را برای پاسخگویی به مسائل مذکور گذاشتم و تاکنون دو جلد کتاب با عنوان‌های «قرآن و علوم قرآنی» و «پژوهشی نو پیرامون قرآن آیین زندگی» منتشر کردم.

*تألیف کتاب «شبهاتی پیرامون قرآن و پاسخ به آن»
قربانی از تألیف کتاب «شبهاتی پیرامون قرآن و پاسخ به آن» خبر داد و افزود: اکنون در وقت فراغت به طور شبانه‌روزی مشغول تألیف کتاب مذکور هستم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای با حقایق قرآنی آشنا نیستند، تصریح کرد: افراد مذکور نمی‌توانند پاسخ منکران قرآن را بدهند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند و روحانیت، فرهیختگان و صاحبان قلم در این زمان به‌جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای باید حقایق قرآن را برای مردم تبیین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به وجود آیه‌ها و نشانه‌های روشن در قرآن اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 هزار و 500 تفسیر در مورد قرآن نوشته شده اما برخی از نقدنویسان کنونی و کافران گذشته که منکر آن هستند از روی تعصب و دشمنی مخالفت کردند زیرا انسان عاقل نمی‌تواند منکر واقعیت‌ها شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز