خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

رفع تصرف 8 هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده جوکندان در تالش

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۱۴۷

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: 8 هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده جوکندان در شهرستان تالش توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان رفع تصرف شد.

به گزارش ایلنا از تالش، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: در این عملیات که از ساعات اولیه بامداد با همکاری نیروی انتظامی و منابع طبیعی انجام شد، پس از اخذ دستور قضایی لازم از دادستان  شهرستان تالش سازه‌های غیرمجاز تخریب و اراضی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بودند ، رفع تصرف شدند .

وی افزود: منطقه حفاظت شده لیسار و جوکندان با وسعت 31142 هکتار در شمال شهرستان تالش قرار گرفته و سیمایی متشکل از ساحل ، اراضی جلگه ای و کوهستانی دارد و زیستگاه انواع پرندگان از جمله قرقاول و پرندگان شکاری همچون عقاب‌تالابی و جنگلی و پستاندارانی همچون گربه جنگلی، گراز ، تشی و غیره است.

محمدپور تصریح کرد: این منطقه در سال‌های اخیر به دلیل تصرفات غیر قانونی و تخریب جنگل مورد تعرض واقع شده است . حفاظت محیط زیست گیلان به منظور صیانت از منابع طبیعی، ضمن هشدار به افراد سودجو نسبت به هرگونه تصرف غیر قانونی، زمین و یا دریا خواری در این منطقه و تمامی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست با قاطعیت برخورد خواهد کرد و حفاظت از این منابع را که جزو حقوق بیت المال است با جدیت پیگیری می‌کند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز