خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد:

احداث 10 سد کوتاه در گستره جغرافیایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۱۲۱

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حول این محور است که علاوه بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تکمیل پروژه های سدسازی مانند شفارود و پلرود ، 10 سد کوتاه در گستره جغرافیایی استان احداث کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، لطفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل آب منطقه ای گیلان اظهار کرد: در گیلان 54 رود خانه جاری است که آوردی معادل شش و نیم میلیارد متر مکعب آب را در سطح استان به گردش در می آورند و از این میان دو میلیارد مترمکعب توسط سد سفید رود تنظیم و مابقی وارد دریای کاسپین و تالاب انزلی می شود.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به وظایف حاکمیتی شرکت گفت: محوریت توسعه در استان توجه روز افزون به بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری است و یکی از نیازهای هر 3 بخش در دسترس بودن آب کافی و به هنگام است و در این راستا از اولویت های مدیریت آب استان سرعت بخشیدن به اجرای پروژه هایی است که ضمن ذخیره مطمئن آب بتواند در سراسر گیلان جریان منظم آب را برقرار کند و در این خصوص در دولت یازدهم احداث سدهای پلرود و شفارود از سرعت مناسبی برخوردار بوده و همچنین درصددیم تا اجرای سدهای لاسک و دیورش را هم به سرعت پیگیری کرده و نیز 11 سد لاستیکی که از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری بوده  را احداث نماییم.

لطفی با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب برنامه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام گذاری شده گفت : محصول استراتژیک و مهم کشاورزی گیلان که قوت غالب بیش از 40 درصد کشور را تامین می کند برنج است که اقتصاد آن مبتنی بر آب می باشد و به نظر می رسد با توجه به شرایط کلی حاکم بر وضعیت آب کشور موظیفم تا سطح اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی را به صورت کامل تحت سیستم آبیاری مدرن و قابل تنظیم ببریم.

در این راه برنامه ریزی های صورت گرفته حول این محور است که علاوه بر استفاده از تمامی ظرفیتهای و تکمیل پروژه های سد سازی مانند شفارود و پلرود ، 10سد کوتاه در گستره جغرافیایی استان احداث کنیم.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان  افزود : اگر بتوانیم از سدهای پلرود و شفارود در 3 سال آینده بهره برداری کنیم و در اجرای سدهای دیورش و لاسک سرعت عمل بیشتری به خرج دهیم در کنار احداث 11 سد لاستیکی که تا سال 97 به پایان خواهند رسید 10سد کوتاه گفته شده را در سراسر استان عملیاتی کنیم، می توان اذعان کرد که مدیریت منابع آب در استان به بهترین وجه صورت گرفته است.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در ادامه به اشاره به مسئله توریسم آب گفت : اجرای 11 سد لاستیکی در گیلان به ما این فرصت را می دهد تا در کنار بهره مندی از دیگر مواهب الهی جذاب  برای گردشگران مسئله توریسم آب را هم فعال نموده و برای استان ارزش افزوده کسب کنیم .

لطفی در انتهای ضمن اشاره به لزوم تامین آب سالم در بهترین شرایط گفت: بحث سلامت آب یکی از موضوعات  مهمی است که مورد توجه مدیریت آب استان قرار دارد گیلان یک استان منحصر به فرد در سطح کشور به لحاظ بهره مندی عمومی از آب شرب شهری و روستایی است .

 گفتنی است سد آیت الله بهجت شهر بیجار بعنوان بزرگترین سد CFRD ایران تامین آب شرب 70 درصد از گیلانیان را بر عهده داشته وتنها سد آب شرب کشور است که آب از مخزن سد در مسیر محافظت شده و سرپوشیده به سمت تصفیه خانه هدایت می شود و با اجرای دیگر پروژه های سد سازی مانند شفارود ،پلرود ،لاسک و خالسان تمام استان از  آب سلامت جهت شرب بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز