خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات ارزان، موجب رشد و بالندگی اقتصاد آستارا

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۰۵۷

فرماندار آستارا در دیدار با مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه رسالت درگیلان گفت: موسسات و بانک ها با پرداخت حداقل تسهیلات با بهره‌های کم می‌توانند کمک مناسبی در رشد و بالندگی اقتصاد منطقه داشته باشند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار با مدیر شعب بانک قرض الحسنه رسالت در استان گیلان افزود: در بندر آستارا زمینه های بسیار خوب در خصوص اشتغال و سرمایه گذاری با سرمایه های خرد وجود دارد که موسسات و بانک ها با پرداخت حداقل تسهیلات با بهره‌های کم می‌توانند کمک مناسبی در رشد و بالندگی اقتصاد منطقه و رفع مشکلات مردم داشته باشند.

وی ادامه داد: هرگونه سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات به صاحبان حرفه و متقاضیان کسب و کار در آستارا بازدهی  و برگشت خوبی دارد و بانک ها با ایجاد فرصت های جدید در ارائه تسهیلات و اصلاح برخی روش ها می توانند از این خدمات بهره دو طرفه ببرند.

به گفته وی، بانک قرض الحسنه رسالت با توجه به نوع رویکرد و روش پرداخت تسهیلات می تواند گام های مؤثری در رفع مشکلات این شهرستان برای آن دسته از متقاضیان دریافت تسهیلات کم بهره داشته باشد.

فرماندار آستارا همچنین از مدیر شعب بانک قرض الحسنه رسالت خواستار ایجاد شعبه این بانک در آستارا شد و برای راه اندازی آن اعلام آمادگی کرد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه رسالت در این دیدار ضمن  تشکر از فرماندار آستارا و نوع نگاه حمایتی وی از فعالیت های قرض الحسنه به تشریح برنامه ها و اهداف بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت و گفت: این روزها شـاید بتـوان بانکـداری اجتماعـی را حلقـه مفقوده بـازار کسـب و کار در ایـران دانسـت، بـازاری کـه نه به راحتـی سـرمایه ای بـه آن وارد و نـه بـه آسـانی از آن خـارج می شـود.

محمدرضا احمدی ادامه داد: به عبارتـی نبود سـرمایه کافی یکـی از مشکلات اساسـی فعالان اقتصـادی چه به صـورت کلان و چـه در نـوع خـرد آن اسـت. یکـی از روشهـای کمـک بـه کسـب و کارهـای کلان اسـتفاده از تـوان مالـی صندوق‌هـای اعتبـاری ملـی و یـا کمک‌هـای دولتـی اسـت اما؛ در کسـب و کارهـای خـرد وضعیـت کمـی فـرق می کنـد زیرا فعـال اقتصـادی تنهـا نیاز بـه مبلغی محـدود برای آغـاز، توسـعه و بـه سـود رسـاندن کار خـود دارد و ایـن همـان وظیفـه‌ای اسـت کـه سـنت نیکـوی قرض الحسـنه می‌توانـد بـه خوبـی از عهـده آن برآیـد.

وی، بانـک قرض الحسـنه رسـالت را بعنـوان یکـی از تنهاتریـن حامیـان حقیقـی کسـب و کارهـای خـرد در سـالهای گذشـته اعلام کرد و گفت: این بانک توانسـته اسـت قدمهـای مثبتـی بـردارد و بـی شـک ادامـه ایـن رونـد میتوانـد بـه شـکل گیری کسـب وکارهـای خانگـی و کوچـک  کمـک شـایانی کنـد.

وی تاکید کرد: رسالت ، تنها بانک خصوصی است که در امر قرض الحسنه فعالیت می‌کند و در خصوص سپرده هایش نه سودی می‌دهد و نه سودی می گیرد، تسهیلاتش نیز بدون سود و تنها با دو درصد کارمزد سالیانه هست.

احمدی در پایان در خصوص راه اندازی شعبه بانک قرض الحسنه رسالت در استان گیلان قول هرگونه همکاری داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز