خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان خبر داد:

جایگزینی 1000 کیلومتری شبکه‌های فرسوده برق با کابل خودنگهدار در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۶۵۶

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: از برنامه شرکت توزیع برق در سال 96 جایگزین کردن هزار کیلومتر شبکه‌های مسی و فرسوده برق با کابل خودنگهدار است.

به گزارش ایلنا از رشت، طی هماهنگی بعمل آمده از سوی طالبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان‌گیلان و رئیس شورای هماهنگی‌مدیران ارشد وزارت نیرو در استان، اولین جلسه‌شورای مطروحه در سال 1396 باحضور انجم شعاع معاون پارلمانی وزیر نیرو ، حاج رسولیها مدیرعامل شرکت منابع آب ایران و هیات همراه از وزارت نیرو، مدیران عامل شرکت‌های‌صنعت آب و برق استان و مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد .
 
در ابتدای این جلسه که دوازدهم اردیبهشت سالجاری به میزبانی شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد،طالبی خاطر نشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان یکی از شرکتهای بزرگ خدمات رسان در استان است که دارای یک میلیون و سیصد و چهل وسه هزار مشترک ، 28 هزار شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و 18455 دستگاه پست برق بوده و تعداد روستاههای برقدار استان 2548 روستا است.
 
وی  خلاصه ای از عملکرد شرکت در سال 95 و برنامه های شرکت در سال 96 را مورد اشاره قرار داد .
 
طالبی اظهار داشت: یکی از چالش‌های مهم و اساسی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، قدمت شبکه های آن است که چیزی حدود 21 درصد خطوط 20 کیلوولت و 29 درصد خطوط فشار ضعیف و 22 درصد پستهای برق استان قدمتی بالای 30 سال دارند که برابر استانداردهای تعیین شده می بایست این تجهیزات تعویض و بهینه سازی شوند که در یک بازه زمانی 4 تا 6 سال با تخصیص اعتبارات مناسب اجرایی شود.
مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: یکی از برنامه های این شرکت در سال 96 جایگزین نمودن هزار کیلومتر شبکه های مسی و فرسوده برق با کابل خودنگهدار می باشد که این امر به نوبه خود علاوه بر بهبود ولتاژ برق و کاهش ضعف برق در بخشهای مختلف استان ، موجب کاهش سرقت سیم برق در مناطق آلوده می گردد.
رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان ضمن تشکر از همکاری خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمانهای خدمت رسان خصوصا توزیع برق گیلان , خواستار کمک و حمایت آنها به مانند گذشته در جذب اعتبارات مورد نیاز استان در بخش صنعت برق و حل مشکل قانون منع واگذاری انشعاب برق به متقاضیان فاقد پروانه ساخت شد.
 بلبل آبادی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان گیلان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سال 95 و برنامه های 96 موارد ذیل را بعنوان انتظار از نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی عنوان نمود: - اصلاح ماده 18 قانون سازمان برق ایران - ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنعت برق استان
 حسینی، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان هم با بیان اینکه آب و فاضلاب شهری 68% استان را تحت پوشش قرار داده است، گفت: تصفیه خانه بزرگ گیلان با ظرفیت 3 متر مکعب در ثانیه، 64% آب گیلان را تحت پوشش خود دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 3 تصفیه خانه در حال ساخت در مسکن مهر رشت، انزلی و آستارا را داریم.
رنج ور، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه جمعیت روستایی گیلان 3.4% کل جمعیت را تشکیل می دهد در حالی که 0.85% از نظر خاک را در اختیار دارد، گفت: وجود تفاوت فاحش میان قیمت واقعی انشعاب با فروش باعث صرف هزینه های زیادی می گردد .
انجم شعاع معاون وزیر نیرو با بیان اینکه حضور نمایندگان گیلان در این نشست و در صحن های علنی مجلس بسیار موثر است، گفت: نمایندگان ما اطلاع دارند که در حوزه ی نیرو ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی وجود دارد که بر اساس آن بیش از 90% قطعات تاسیسات برقی در داخل کشور تولید می شود.
اسدا... عباسی، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران استانی و فعالان صنعت آب و برق کشور ، به بحران برف سال 95 اشاره و درخواست نمود اقدامات اساسی جهت اصلاح شبکه های توزیع و انتقال نیروی برق آسیب دیده انجام شود.
 در انتهای این جلسه نیز مقرر شد آن دسته از انتظارات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که نیاز به رسیدگی و تصمیم گیری فرا استانی دارد، توسط معاون پارلمانی وزیر نیرو و همچنین مدیرعامل شرکت منابع آب ایران از طریق ستاد وزارت نیرو مورد پیگیری قرار گیرد و موارد داخل استان نیز دریک جلسه باحضور حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و مدیران صنعت آب و برق استان مورد رسیدگی واقع شود .
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز