خبرگزاری کار ایران

مدیر جذب سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی خبر داد:

رشد 733 درصدی معاملات صورت‌گرفته در بورس کالای منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۰۶۹

مدیر جذب سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد 733 درصدی در وزن معاملات صورت گرفته در بورس کالای منطقه در فروردین ماه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، جواد کشلی در خصوص این رشد اظهار داشت: در فروردین ماه 96 میزان معاملات صورت گرفته در تالار بورس کالای منطقه به وزن 8053 افزایش یافت که در مقایسه با  966 تن معامله انجام شده در یک ماهه سال 95 بیانگر افزایش بی سابقه در داد و ستد بورس کالا می باشد.

مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان با بیان اینکه ارزش ریالی معاملات انجام گرفته طی این مدت 20608 میلیون ریال بوده اضافه کرد: این رقم در فروردین سال گذشته 17589 میلیون ریال بوده که از رشد 17 درصدی در ارزش کالاهای معامله شده در بورس کالای منطقه خبر می دهد.

وی در خصوص دلایل رشد بی سابقه در وزن معاملات بورسی در منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد : در فروردین ماه سال جاری تنوع کالاهای داد و ستد شده در این تالار از هفت نوع به یازده نوع مشتمل بر اسید ترفتالیک، دی اتانول آمین، سود کاستیک، بنزن، اسید استیک، اوره، زایلین مخلوط، دی اتیلن گلایکول، استایرن منومر، منواتیلن گلایکول، کریستال ملامین افزایش یافته است.

کشلی اضافه کرد: انجام معاملات بر اساس گواهی سپرده کالایی قبض انبارکه موجب کاهش هزینه های بازاریابی و فروش محصولات شده در کنار بهره برداری از انبارهای جدید در منطقه، بهره مندی بازرگانان از مزایای شفافیت در معاملات کالایی در بورس کالا و اعمال مزایا و معافیت قانونی منطقه آزاد انزلی برای تجار و بازرگانان زمینه رونق فضای کسب و کار در معاملات صورت گرفته در تالار بورس کالای منطقه را فرآهم نموده است.

گفتنی است در سال 95، ارزش معاملات انجام شده در تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی 863255 میلیون ریال بالغ بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز