خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت مطرح کرد:

دولت‌ها باید هنرمند باشند تا قدر هنرمندان را بدانند

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۹۲۲

شهردار کانشهر رشت از هنر بعنوان یک دولت نامبرد و گفت: قطعاً دولت ها باید هنرمند باشند تا قدر هنرمندان را بدانند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیین رونمایی از سردیس استاد ناصر مسعودی و اکبر رادی باحضور ثابت قدم، موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ، عاطفی شهردار منطقه دو رشت، خانواده های اساتید مذکور، جمعی از فرهیختگان و هنرمندان و جمع کثیری از شهروندان درسبزه میدان رشت برگزار شد. 

سیدمحمد علی ثابت قدم به توانایی دربحث بازآفرینی شهری برنگاه ویژه و رویکرد متمرکز به حوزه فرهنگ وهنرپس از غفلت بالغ بریک دهه از شورای اول اشاره وابراز امیدواری کرد درقالب یک نماد، مسیر ماندگار کردن تصویر عزیزان گیلان برای شهروندان، پایدار باشد. 

شهردار رشت با اشاره به اینکه حوزه شعر و موسیقی و تئاتر، تلفیقی از انواع هنرها را در ذهن ما گیلانیان مشروطه‌خواه تداعی‌می‌کند،بیان‌داشت: قاعدتاً پایه‌های مشروطه در محدوده ایران، گیلان و رشت بر مبنای آزادگی و آزاد اندیشی پایدار، گذاشته شد که موجب می‌شود کورکورانه چیزی را نپذیریم و سبب می‌شود  برای موضوعات، استدلال و استنتاج مبتنی بر واقعیت، خردگرایی وتوسعه بر اساس عقلانیت داشته باشیم.

ثابت قدم به استفاده از ابزار و ارائه هنر بعنوان بهترین ابزار برای عقلانی کردن عوام و خواص هرجامعه ای درمسیر توسعه نام برد.

 شهردار رشت با تاکید به مد نظر قراردادن ابزار هنر در شهر رشت که پیش زمینه بسیار مناسب و پیشرو درسطح ملی و فرا ملی برای کشور دارد،اظهار داشت: این اتفاق، جز با پذیرش پاسداشت گذشتگان  و ماندگاران پیشرو در این زمینه اتفاق نمی‌افتد تا شاید آیندگان ما نیز این مسیر را طی کنند و به انحای مختلف از قدم گذاشتن درمسیر هنر، عقب ننشینند.

ثابت قدم باتقدیر از هنرمندان و ادیبانی که در راستای تجلی بخشی به هنر استان تلاش کردندتاکید کرد :باید به پاسداشت  امور ماندگار گذشتگان، بانگاه به آیندگان وحفظ افرادی که دربین ماهستند سرعت بخشید و برای عدم شکافت در این مسیر، درحداکثر، حضور داشت تاتجربیات سینه به سینه درعرصه فرهنگ وهنر باوجود شعرا وادبا اشاعه یابد.

 ثابت قدم از هر هنر بعنوان یک دولت نامبرد واظهار داشت :قطعاً دولت ها باید هنرمند باشند تا قدر هنرمندان رابدانند.

ثابت قدم  ابراز امیدواری کرد:  امید است بتوانیم  دولتمردانی داشته باشیم که   هنرمندان دولت ساز، در پناه این دولت‌ها پایدار بمانند و قدر این عزیزان را در زمان حیاتشان بدانیم.

 عاطفی شهردار منطقه دو رشت نیز در این مراسم ضمن تجلیل از هنرمندان فراملی و کشوری شهر رشت بیان داشت : مدیریت شهری با ادامه راهبرد ثابت قدم مبنی برمباحث فرهنگی واجتماعی شهر باهدف زنده نگهداشتن یاد وپاسداشت بزرگان که جدا از مسائل عمرانی وخدماتی می تواند  سرآمد تمام فعالیت‌ها باشد، به پیش می رود. 

وی ضمن تشکر از حضار،برای شرکت در این  مراسم گفت : به زودی اولین خانه تئاتر رشت بنام خانه تئاتر اکبر رادی افتتاح می‌شود.

شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با تقدیر از مبتکر ان چنین برنامه ای اظهار داشت :امروزه بیش از هرزمان به نمادهای فرهنگی نیازمندیم. 

وی بااشاره به اینکه دیگر کشورها به دنبال مصادره چهره های فرهنگی هستند گفت :اگر کشور نروژ، ایبسن وروسیه، چخوف دارد، مانیز باید اینچنین  یاداکبر رادی رابرای مردم معاصر و فرای مرزها زنده نگه داریم.  

 کوپال نماینده بنیاد رادی ضمن سپاسگزاری ازحضار، درتبیین هدف تشکیل بنیاد رادی گفت : این موسسه برای حمایت معنوی نویسنده‌ای که به هنر،تئاتر ورشت خدمت می‌کرد تشکیل شد.

 وی گفت: به عنوان یک رشتی از بزرگواری شهردار رشت که چنین مراسمی برپاست، افتخار می کنم.

استاد ناصر مسعودی با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم خطاب به حضارگفت: اثر، همیشه ماندگار است، امیدوارم جوانان به هنرمندان خود تاسی کنند چرا که ما هر چه داریم از بزرگان و گذشتگان است و اینگونه هنرموسیقی و تئاتر جایگاه خود را پیدا می‌کند.

  وی ضمن تشکر فراوان از  ثابت قدم از عاطفی شهردار منطقه دو رشت تقدیر کرد.

 حمیده رادی همسر استاد اکبررادی گفت: امروز جشنی برپاست ورونمایی از تندیس مردی رادی نام و من درعین خرسندی افسوس می خورم ایکاش می بود ومی دید ولی پیش از هر سخنی سپاس خدمت شهردار که این مهم با همت ایشان سامان یافت و بی گمان پیامدهای ارزشمندی درپی خواهد داشت. 

وی افزود: گیلان چه بخت بلندی داشته است که خاستگاه نامورانی چون پرفسور رضا، پرفسور سمیعی،  محمد معین، استاد پورداوود، محمود بهزاد واکبر رادی است.

درپایان این مراسم از سردیس این دواستاد رونمایی شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز