خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پرداختن به ابعاد شخصیتی آیت ا... بهجت ضروری است

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۶۸۹

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پرداختن به ابعاد شخصیتی آیت ا... بهجت با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها در سطح استان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه با قدردانی از تلاشهای اعضای ستاد بزرگداشت آیت ا... بهجت اظهار داشت: کمتر کسی به جایگاه عرفان، زهد، تقوی، شهامت، پاکدامنی و ساده زیستی ایشان می رسد.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر به ابعاد زندگی حضرت آیت ا... بهجت بپردازیم باز هم خلاءهایی از شناخت ایشان وجود دارد افزود: ایشان پرورش یافته‌ی پدری هستند که در زمان خود علاوه بر سرودن اشعار در مدح اهل بیت به عنوان یک معتمد عادل در فومن زبانزد خاص و عام بودند.

وی با اشاره به برخی از سرگذشت زندگی آن عالم عامل خاطر نشان کرد : قالب مردم شخصیت آیت ا... بهجت را از بعد عرفانی می‌نگرند در حالی که ایشان در بعد علمی نیز به عنوان یکی از افراد فرهیخته در حوزه‌های علمیه شهرت داشتند.

نماینده عالی دولت در گیلان اعطای لقب فاضل گیلانی در جلسات مباحثه‌ی طلبگی به آیت ا... بهجت را نشان از بالندگی علمی ایشان دانست و افزود :پرداختن به جای جای زندگی سراسر معنوی ایشان که همراه با اخلاق است در زمان کنونی بسیار احساس می‌شود.

استاندار گیلان برگزاری مراسم سالانه‌ی بزرگداشت آیت ا... بهجت را بهانه‌ای برای بررسی موشکافانه‌ی ابعاد مختلف زندگی ایشان عنوان کرد و گفت : برای داشتن آثاری ماندگار از سیره‌ی عملی ایشان باید از ظرفیت هنرمندان با پرداختن به زوایای ناشناخته‌ی زندگی آیت ا... بهجت بهره‌مند شویم.

نجفی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مسئولیت‌های سنگینی در خصوص شناساندن جنبه‌های مختلف زندگی درس آموز آیت ا... بهجت دارند گفت : جوانان ما برای بهره‌مندی از سیره و روش بزرگانی همچون آیت ا... بهجت نسبت به گذشته نیاز بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه گیلان و ایران اسلامی به وجود انسانی پرهیزگار و متقی همچون آیت ا... بهجت به عنوان فخر جهان تشیع به خود می‌بالد افزود: فضای استان در ایام منتهی به برگزاری این مراسم با علاقمندی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و آحاد مختلف مردم آماده‌ی تجلیل از مقام این عبد خالص خدا می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پرداختن به ابعاد شخصیتی آیت ا... بهجت با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها در سطح استان تأکید و تصریح کرد : بزرگداشت آیت ا... بهجت محدود به یک روز خاص نیست و در این ایام باید تمام استان به صورت بارز به این شخصیت برجسته‌ی عرفانی و علمی بپردازند.

وی اظهار داشت: نقش رسانه‌ها و مسئولان در تبلور هر چه بیشتر یاد و خاطره‌ی این انسان متقی بسیار حائز اهمیت است.

استاندار گیلان همچنین خواستار پرداختن صدا و سیما در بخش‌های مختلف به ابعاد زوایای پنهان آیت ا... بهجت و شناساندن آن به مردم به صورت ویژه شد.

وی با بیان اینکه فرصت خدمت ممکن است برای همیشه فراهم نباشد گفت: باید تلاش کنیم در دوران خدمتی علاوه بر رفع مشکلات معیشتی مردم، برای پایداری نقش نخبگان علمی و مذهبی کشور نیز گام‌های موثری برداشته شود.

نجفی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری را موظف به تعریف برنامه‌ای مدون درخصوص بررسی ابعاد شخصیتی این عالم وارسته کرد و گفت: علی رغم محدودیت‌های اعتباری با درخواست از مقامات ملی و استفاده از ظرفیت‌های استانی برای ثبت یک اثر ماندگار از آیت ا... بهجت اقدام خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد انشاء ا... با اهتمام و عزم ویژه‌ای که در این ستاد وجود دارد اقدامات موثری در بازشناسی شخصیت عرفانی و علمی آیت ا... بهجت صورت گیرد.

در این نشست علاوه بر امام جمعه و فرماندار شهرستان فومن رئیس و دبیر ستاد بزرگداشت آیت‌ا... بهجت نیز به بیان گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته برای این مراسم بزرگداشت  که پنجشنبه 14 اردیبهشت در مسجد ولی عصر فومن برگزار می‌شود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز