خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه قرآن و عترت تسنیم وحی گیلان خبر داد:

راه اندازی سامانه جامع فعالیت های قرآنی گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۷۳۳

رئیس موسسه قرآن و عترت تسنیم وحی گیلان، با اشاره به ضرورت وجود سامانه ای از فعالیت های قرآنی استان، گفت: در این راستا سامانه صدر به عنوان سامانه جامع فعالیت های قرآنی استان طراحی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، امیر حجت مرادی، رئیس موسسه قرآن و عترت تسنیم وحی گیلان، با اشاره به ضرورت وجود سامانه ای از فعالیت های قرآنی استان اظهار کرد:  در این راستا سامانه صدر به عنوان سامانه جامع فعالیت های قرآنی استان طراحی شد.

وی با بیان اینکه فاز اول و دوم این سامانه در اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات در رشت رونمایی شد گفت: سامانه مذکور، پایگاه اطلاعاتی تخصصی در حوزه قرآن است که اطلاعات مرتبط با افراد، سازمان ها، نهادها و مراکز قرآنی را شامل می شود.

مرادی از ثبت اطلاعات فعالان و فعالیت های قرآنی در سراسر استان در سامانه خبر داد و اظهار کرد: فاز نخست سامانه شامل پنج بانک اطلاعاتی چهره ها و پیشکسوتان قرآنی استان، قراء، حفاظ، مربیان قرآنی و قرآن آموزان است.

وی ادامه داد: اطلاعات بیش از ١٥ هزار نفر در این بانک های اطلاعاتی پنج گانه ثبت شد.

مدیرعامل اتحادیه فعالان قرآنی و موسسات مردم نهاد قرآنی گیلان با اشاره به فاز دوم سامانه اذعان کرد: بانک اطلاعاتی موسسات و خانه های قرآن استان، معرفی موسسات، دوره های آموزشی  در این فاز طراحی شده است.

وی با اشاره به بانک اطلاعاتی قرآن آموزان تصریح کرد:بیش از ١٧٠٠ کلاس آموزشی موسسات و خانه های قرآن با بیش از ١٤ هزار قرآن آموز از سال ٩٠ تا پایان سال ٩٥ در این سامانه موجود است.

مرادی ایجاد پایگاه اطلاعاتی از فعالان قرآنی، سازمان ها و مراکز و موسسات و فرآورد های مرتبط با قرآن را مهمترین هدف راه اندازی سامانه صدر اعلام و خاطرنشان کرد: ایجاد باشگاه فعالان قرآنی با ارائه حمایت های مختلف مادی و معنوی، ایجاد وحدت رویه در جمع­ آوری اطلاعات قرآنی و راستی آزمایی آنها، ارائه آمارهای صحیح و قابل استفاده به دستگاه ها و نهادهای مرتبط برای تصمیم گیری صحیح و جلوگیری از موازی کاری و ارائه آمارهای مشابه و نادرست از دیگر اهداف تشکیل این سامانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز