خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان مطرح کرد:

ایجاد فضای آرامش و کسب و کار در گیلان توسط دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۰۳۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ایجاد فضای آرامش در استان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در دولت یازدهم فضای آرامش و کسب و کار فراهم شده و فضای فرهنگی استان نیز تعییر کرده است.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، فیروز فاضلی در گردهمایی  مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بندرانزلی با بیان اینکه گیلان دیار آل بویه و آل کیاست، اظهار کرد: اولین حکومت شیعی در ایران توسط آل بویه شکل گرفت و تداوم آن با آل کیا بوده و گیلان  پذیرای علویان بوده است.

وی با بیان اینکه  گیلان به مبارزات روحانی و روحانیان مبارزش در عرصه فقاهت چون سلار دیلمی و آیت الله بهجت فومنی مشهور است گفت: نهضت جنگل برپایه روحانی مبارز، میرزا کوچک  جنگلی پایه گذاری شد  و این اندیشه از گذشته بوده و تا امروز نیز ادامه دارد و پایا است.

فاضلی نخبگان فراملی استان چون پروفسور رضا و سمیعی را سند و شناسنامه استان دانست و گفت: گیلان استانی فرهنگی است که کتاب در آن جایگاه ویژه ایی دارد و نماینده ولی فقیه در استان ۶۷ جلد کتاب در عرصه معارف دینی چاپ کرده و این تداوم دارد.

وی با اشاره به ایجاد فضای آرامش در استان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در دولت یازدهم فضای آرامش و کسب و کار فراهم شد و فضای فرهنگی استان نیز تعییر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از ٥٣٣ کانون در سال ٩٢ به ٨٦٣ کانون در حال حاضر افزود: علاوه بر افزایش قاری قرآن از ٦٥٣ نفر در چهار سال پیش به شش هزار و ٥٠٠ نفر تا سال جاری، خانه های قرآن در گیلان نیز از ٣٠ به ٥١ خانه افزایش یافته است.

فاضلی فضای آرامش و امنیت استان را موجب اقبال بیشتر به کارهای فرهنگی دانست و اذعان کرد: ۲۶۰ کتابخانه در مساجد استان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۵۰ مسجد مجری طرح تلاوت نور در استان بوده و ۵۱ خانه قرآنی، فعالیت قرآنی مساجد را پیگیری می کنند.

فاضلی با اشاره به گسترش فضای قرآنی در یک هزار و ١٥٠ مسجد در گیلان تصریح کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ کانون های فرهنگی و هنری مساجد با آموزشگاه های هنرهای تجسمی ، تعداد این آموزشگاه ها نیز از ١٠٩ عدد در سال ٩٢ به ١٣٠ آموزشگاه تا سال جاری افزایش یافته است.

گردهمایی سه روزه مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با موضوع برنامه ریزی برای تحقق شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال از عصر روز جمعه با حضور ٦٠ تن از اعضای کانون های فرهنگی مساجد کشور در بندرانزلی آغاز شده و تا عصر یکشنبه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز