خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد؛

مانور بزرگ جستجو، نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۵۸۴

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در راستای افزایش آمادگی برای نجات جان افراد ، مقابله با آلودگی های نفتی و اطفاء حریق، اقدام به برگزاری مانور بزرگ جستجو و نجات دریایی در دریای خزر کردیم.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، در مانور بزرگ جستجو، نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر که با شرکت واحدهای امداد و نجات، اداره بنادر و دریانوردی، آتش‌نشانی و محیط زیست در بندرگاه بندر انزلی برگزار شد، یگان های مستقر در این مانور به تمرین مراحل امداد و نجات دریایی و جلوگیری و کنترل آلودگی های نفتی بر اثر سوانح دریایی پرداختند.

 پروین فرشچی معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست در حاشیه برگزاری این مانور گفت: در راستای افزایش آمادگی برای نجات جان افراد، مقابله با آلودگی‌های نفتی، اطفاء حریق و همچنین شناخت نقاط قوت و ضعف مجموعه در هنگام بروز حوادث برای کشتی ها در محدوده آب های استان، اقدام به برگزاری این مانور کرده ایم.

این مانور با استفاده از 14 فروند شناور ، 2 بالگرد ، 150 تن از نیروهای عملیاتی بنادر و دریانوردی گیلان و تجهیزات پیشرفته مقابله با آلودگی نفتی و امداد و نجات در محدوده حوضچه مجتمع بندری انزلی برگزار شد. 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نمایش توان تجهیزاتی ، برنامه ریزی و عملیاتی برای تبدیل بندرانزلی به مرکز جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی در خزر با اجرای این مانور یادآور شد: این اداره با برخورداری از شناورهای تندرو، ایمن و مجهز و لایروب های پیشرفته در مواقع لزوم اقدام به برگزاری چنین مانورهایی می کند و در مواردی به حادثه دیدگان کشتی ها و همچنین در موقع بروز آلودگی نفتی، خدمات ارائه کرده است.
وی با اشاره به مشارکت و همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان، منطقه چهارم دریایی ارتش ، هلال احمر، محیط زیست و هوانیروز در انجام این مانور افزود: در این مانور نمایندگان کشورهای آذربایجان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان و قزاقستان شرکت‌کننده در اجلاس منطقه‌ای کنوانسیون تهران نیز حضور داشتند.
 
کنوانسیون تهران در راستای مقابله با آلودگی های زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست دریای خزر در سال 2003 میلادی به امضای پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز