خبرگزاری کار ایران

فرماندار بندر آستارا خواستار شد:

پویایی رسانه ها جهت توسعه و فضاسازی های فرهنگی در آستارا

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۵۱۲

فرماندار آستارا به نقش رسانه ها در زمینه شورای فرهنگ عمومی اشاره و خواستار پویایی بیشتر رسانه ها در توسعه فرهنگی و فضاسازی های فرهنگی در شهرستان شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: فرهنگ عمومی هرجامعه مجموعه ای از باورها و باورداشت های پذیرفته شده در آن جامعه است که باید تلاش کرد تا این باورها با برنامه ریزی از ارزش و اعتبار اجتماعی و فرهنگی متناسب با آموزه های دینی و مذهبی ایرانی اسلامی شکل بگیرد.

فرماندار آستارا اضافه کرد: برای اثر بخش بودن تصمیمات در حوزه های فرهنگی می بایست مباحث اجتماعی و فرهنگی جامعه به خوبی شناخته شود و با درک واقعیت ها تصمیمات گرفته شود.

وی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی عالی ترین مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه اثر بخشی های فرهنگی در هر شهرستان و استان و کشور است که تصمیمات در آن باید با رویکرد کارشناسی اتخاذ و عملیاتی شود.

وی گفت: دستگاه های عضو این شورا می بایست با بررسی جامع از وضعیت شهرستان و ارائه برنامه های عملیاتی زمینه های بستر سازی های فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنند.

فرماندار آستارا افزود: نگاه به شورای فرهنگ عمومی باید نگاه کارشناسی باشد ودر این زمینه دستگاه های اجرایی می بایست برنامه ریزی های دقیق در اجرایی شدن آنها در سال جاری انجام دهند.

رنجکش به نقش رسانه ها در این زمینه اشاره  و خواستار پویایی بیشتر رسانه ها در توسعه فرهنگی و فضاسازی های فرهنگی در شهرستان شد.

وی اظهار داشت : مباحث فرهنگی و اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوریکه مقام معظم رهبری نیز در این زمینه ورود کرده و تاکیداتی به متولیان این امر داشته اند.

یونس رنجکش در این جلسه به اهمیت بحث فرهنگی اشاره کرد وافزود: برای کاهش آسیب ها اول باید آنها را بشناسیم و برای رفع آنها برنامه ریزی کنیم و اقدامات پیشگیرانه ای  برای مقابله با این آسیب ها به کمک شورای فرهنگی شهرستان انجام دهیم تا مردم بتوانند آن را در جامعه احساس کنندو همچنین این آسیب ها و خلاء ها را باید از طریق فضاسازی فرهنگی رفع کنیم.

رنجکش با اشاره به فرهنگ سازی در جامعه به تناسب شعار سال  وتحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال  افزود: ما برای معرفی تولیدات داخلی باید برنامه داشته باشیم و برای تحقق این مهم باید برنامه ریزی درستی در حوزه فرهنگی انجام گیرد.

وی بر ضرورت اقدامات ستادی و تجمیع امکانات در شهرستان در حوزه فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان آستارا ضمن تقدیر از فرماندار آستارا به عنوان یک چهره فرهنگی در استان و تاکید بر داشتن برنامه منسجم  وهمت ویژه متولیان این امر در اجرای مناسبات مذهبی، این مناسبات را ظرفیت های  بزرگی عنوان کرد و خواستار ترویج فرهنگ اسلامی که همان فرهنگ اهل بیت است در جامعه شد.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با اشاره به ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه خواستار برنامه ریزی مسئولان در این زمینه شد.

در این جلسه هریک از دستگاه های اجرایی نیز دیدگاه های خودرا در خصوص مسائل روز و اهمیت برنامه ریزی های فرهنگی ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز