خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار صومعه سرا تاکید کرد:

لزوم تمکین داوطلبان از قانون و خودداری از تبلیغ علیه دیگر داوطلبین

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۵۶۱

معاون فرماندار صومعه سرا در اولین جلسه هیات بازرسی انتخابات شهرستان بر لزوم تمکین داوطلبان از قانون و خودداری از تبلیغ علیه دیگر داوطلبین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، اولین جلسه هیات بازرسی انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری، شهرستان صومعه سرا با حضور اعضاء این هیات در محل دفتر معاون فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

کریمی رئیس هیات بازرسی انتخابات با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای به اهمیت وظیفه بازرسی انتخابات اشاره کرد و گفت: باستناد ماده 66 قانون تشکیلات و حدود وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی و نیز تبصره 9 ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور می تواند بازرسانی را به شکل ثابت و سیار برای رصد حسن انجام انتخابات به حوزه های انتخابیه اعزام نماید.

وی ادامه داد: از این رو پایش چگونگی برگزاری انتخابات و ارایه تذکرات توسط عوامل این هیات، به منظور هرچه بهتر برگزار کردن انتخابات امری بدیهی است.

معاون فرماندار با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت انتخاب بازرسان شعبات در حال انجام است افزود: از آنجائیکه مقام و وظایف محوله بازرسی، به گونه است که فرد بازرس می بایست بر کل فرایند انتخابات در شعبه و نیز وظایف اعضای شعبه اشراف کامل داشته باشد لذا افرادی برای این پست در نظر گرفته می شوند که دارای حسن شهرت و سوابق و تجارب کافی در این خصوص باشند.

رئیس امور اجرایی انتخابات شهرستان صومعه سرا گفت: مجموعه اقدامات فرمانداری و بخشداری های تابعه در راستای ایجاد فضای رقابتی سالم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است از این رو داوطلبان تا زمانی که وضعیت تایید صلاحیت آنان اعلام نهایی نشده است کاندیدای نهایی تلقی نمی شوند و پس از اعلام نتایج نهایی که قطعاً با نظر هیات محترم نظارت انجام می پذیرد، کاندیداها در زمان مجاز می توانند تبلیغات انتخاباتی داشته باشند.

کریمی اظهار داشت: التزام به قانون و آیین نامه های مربوط به انتخابات توسط داوطلبان می تواند در ایجاد فضای رقابتی مناسب موثر باشد بنابراین داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی جداً از تبلیغ علیه سایر اعضا ها، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی تحت عنوان داوطلبی خارج از مهلت قانونی و نیز به کارگیری عناویت علمی غیر تحصیل شده خودداری نمایند.

وی گفت: بدیهی است عمل به مُر قانون و نظارت بر حسن انجام آن از وظایف فرمانداری و هیات بازرسی انتخابات است لذا تخلفات رصد، گزارش و باستناد قانون با آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز