خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه گیلان مطرح کرد:

گیلان قطب گردشگری کشور است/انتشار زندگینامه بزرگان دینی گیلان در قالب کتابچه

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۳۲۱

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه زندگینامه شخصیت های بزرگ دینی گیلان باید در قالب کتابچه ای تدوین شود، گفت: گیلان علاوه بر طبیعت بکر و زیبا دارای بزرگان و شخصیت های ارزشمندی چون آیت الله بهجت فومنی است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در دیدار با اعضای ستاد برگزاری سالگرد ارتحال آیت الله بهجت  فومنی اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه های پرفضیلت بوده و بایستی از این فرصت بهترین بهره را برد.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد خدشه‌دار کردن نظام و ارزش‌های دینی، اسلامی هستند گفت: با ترویج فرهنگ اسلامی و معنویات در این ماه پر برکت جوانان را در برابر تهاجمات فرهنگی محافظت کنید.

آیت الله قربانی تصریح کرد: یکی از راه های جذب عموم به سمت معنویات، زنده نگه داشتن و نکوداشت عالمان ربانی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به معجزات دین اسلام اشاره کرد و افزود: برخی از افراد با گرایش به دین اسلام و طی کردن عرفان اسلامی به درجات حیرت انگیزی رسیدند.

وی به ویژگی های بارز عرفانی آیت الله بهجت فومنی پرداخت و اذعان کرد: این عالم بزرگ به درجه ای از عرفان و معنویات رسیده بود که اگر کسی مشکلی داشت اگر در خواب بودند در همان حالت پاسخگو می شدند.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه زندگینامه شخصیت های بزرگ دینی گیلان باید در قالب کتابچه ای تدوین شود گفت: گیلان علاوه بر طبیعت بکر و زیبا دارای بزرگان و شخصیت های ارزشمندی چون آیت الله بهجت فومنی است.

وی تصریح کرد: گیلان قطب گردشگری کشور بوده و سالانه شاهد حضور مسافران بسیاری در این استان هستیم  بدین سبب دست اندرکاران بخش گردشگری و دستگاه های فرهنگی می توانند کتابچه ای از بزرگان گیلان را تدوین و در اختیار گردشگران قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: آیت الله بهجت فومنی یک حجت  پروردگار در عصر ماست  و وظیفه همگان است که در شناخت این شخصیت بزرگ به نسل کنونی بکوشند.

آیت الله قربانی خاطر نشان کرد: در کشور ما عالمانی هستند که به درجه والای عرفان اسلامی دست یافتند و هیچ گاه عنوان نمی کنند، شخصیت های  ارزشمندی که با دیدن رویشان به یاد پروردگار خواهیم افتاد.

وی ادامه داد: انسان در این دنیا فقط وظیفه خوردن و خوابیدن و لذت بردن از طبیعت و .... را ندارد بلکه با توجه به عرفان اسلامی و معنویات می تواند رفتاری نیکو داشته و به درجه والایی از ایمان حق تعالی برسد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: با گسترش فرهنگ معنوی می توان در برابر خرافات و تهاجمات فرهنگی دشمنان ایستاد.

آیت الله قربانی تصریح کرد: بر پایی کنگره ای در شأن و منزلت آیت الله بهجت فومنی به گونه ای که به دور از خرافات باشد یکی از وظایفی است که باید بدان توجه کرد و نسل جوان را با بزرگان دین آشنا و با تفکراتشان عجین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز