خبرگزاری کار ایران

۲۱ فروردین برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره ملی نمایشنامه‌ و فیلمنامه‌نویسی آیات در رشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۱۵۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات، صبح روز دوشنبه ٢١ فروردین در رشت برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات، اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه های جشنواره بین المللی آیات است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می شود.

وی با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره از اواسط آذرماه سال گذشته، یادآور شد: با توجه به استقبال مخاطبان جشنواره، مهلت زمان ارسال آثار در سه مرحله و تا ٢٢ بهمن ماه ٩٥ تمدید شد.

فاضلی با بیان این که ارسال اثر برای جشنواره به صورت تمام الکترونیکی و از طریق سایت جشنواره به آدرسwww.ayaategilan.ir  امکان پذیر بود، گفت: الحمدلله استقبال خوبی از این جشنواره قرآنی صورت گرفت و ٢٢٧ نفر از ٢٨ استان کشور با ارسال ٤٥٥ اثر در جشنواره ثبت نام کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: ٤١٨ اثر از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی آیات که دارای شرایط مندرج در فراخوان بودند، انتخاب و به تیم داوری نهایی جشنواره متشکل از اسماعیل براری، مهدی ارگانی و عبدالحی شماسی تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: آثار پذیرفته شده شامل ٢٨٦ فیلم نامه داستانی، ١٢ فیلم نامه مستند، ٩٩ نمایش نامه صحنه ای و ٨ نمایش نامه خیابانی و ١٣ اثر در بخش ویژه جشنواره با محور موضوعی طرح ١۴۵٠ سوره مبارکه حدید است.

این مسئول با بیان این که بر اساس فراخوان جشنواره، قرار بود آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در اسفند ماه ٩٥ برگزار شود، ادامه داد: با توجه به حجم بالای آثار ارسالی و زمان­بر بودن مطالعه دقیق متون ارسالی توسط تیم داوری، بر اساس تصمیمات اخذ شده در دبیرخانه جشنواره، این مراسم به فروردین ٩٦ موکول شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان اظهار کرد: آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات، صبح روز دوشنبه ٢١ فروردین با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و اصحاب قرآن کشور و استان در رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز