خبرگزاری کار ایران

۱۷ و ۱۸ فروردین ماه برگزار می شود؛

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در مجتمع خاتم الانبیا رشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۸۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان در روزهای 17 و 18 فروردین ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده با اشاره به تاخیر صورت گرفته در زمان برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی اظهار داشت: این تغییر زمانی بدلیل اوضاع نامناسب جوی در زمستان گذشته و همزمانی با تعطیلات نوروزی صورت گرفته است.

وی گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در روزهای 17 و 18 فروردین ماه در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می شود.

این مسئول ضمن دعوت از عموم پژوهشگران و دانشجویان برای ارائه مقالات تخصصی، ابراز امیدواری کرد تا کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان به اقدامی موثر در تاریخ پژوهشی معماری و شهرسازی کشور بیانجامد.

علیزاده بر حفاظت از میراث فرهنگی و همچنین فرهنگسازی آن از دوران دانش آموزی، بر تلاش برای حفاظت از ارزش های کالبدی، معنایی و کارکردی این میراث ارزشمند تاکید کرد و آن را وظیفه ای همگانی دانست.

وی؛ بسترسازی از راه پژوهش، ایجاد بانک اطلاعاتی و ایستگاه تحقیقات در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی و نیز تقویت فرهنگ بومی ساخت و ساز زیستگاه های شهری و روستایی را مهم قلمداد کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در تلاش است تا آرشیوی از الگوهای معماری معاصر ایرانی- اسلامی در گیلان را جمع آوری و به ترویج مطالعه و تحقیق در آن حوزه از سوی جوانان و دانشجویان رشته های مرتبط بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز