خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت خبر داد:

پیشوازی از بهار با اجرای موسیقی محلی در پیاده راه فرهنگی رشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۷۸۵

مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: نوای موسیقی محلی حال و هوای پیاده راه فرهنگی رشت را بهاری می کند، گفت: با اجرای این برنامه شاد و مفرح شهر رشت به پیشواز نوروز می رود.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت اظهار کرد: مکان اجرای موسیقی محلی در بالکن های ساختمان های بافت مرکزی ساختمان تاریخی شهرداری- هتل ایران-اداره پست و ساختمان خانه فرهنگ و هنر در هنگام غروب است.

وی با بیان اینکه از ۲۷ الی ۳۰ اسفند ماه نوای موسیقی محلی حال و هوای پیاده راه فرهنگی رشت را بهاری می کند، گفت: با اجرای این برنامه شاد و مفرح شهر رشت به پیشواز نوروز می رود.

حسنی با بیان اینکه حفظ و احیای سنت های دیرینه گیلانیان یکی از مهم ترین اهداف این سازمان در تدوین برنامه های فرهنگی است گفت: موسیقی محلی جز میراث ناملموس یک جامعه محسوب می شود با اجرای چنین برنامه هایی می توان نسل جدید را باموسیقی محلی بیشتر آشنا و راغب کرد .

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت افزود: باید با تدوین درست برنامه های فرهنگی از ابزار هنر برای انتقال ارزش ها؛ باورها و آداب و سنن و نیز ایجاد جامعه ای با نشاط بهره گرفت.

وی تاکید کرد: موسیقی محلی جزیی از هویت سرزمین ما است و باید برای پیدا کردن خریدار برای هنر؛ ابتدا آن را عرضه کرد و اجرای چنین برنامه هایی می تواند علاوه بر ایجاد محیطی با نشاط برای شهروندان گامی کوچک برای ترویج موسیقی محلی در بین نسل جدید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز