خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا تاکید کرد:

ضرورت تکمیل موزه حکیم نظامی در شهرستان آستارا

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۹۸۸

فرماندار آستارا بر ضرورت تکمیل موزه حکیم نظامی در این شهرستان تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی های مناسب و تخصیص اعتبارات در این زمینه شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان در بازدید از موزه مدرسه تاریخی حکیم نظامی این شهرستان  با اشاره به سابقه فرهنگی آستارا یادآور شد: تأسیس این مدرسه در بیش از یکصد سال پیش در آستارا نشان دهنده رویکرد فرهنگی آموزشی مردم این شهرستان دارد.

وی گفت: بندر آستارا را از دیرباز با مردمان فرهنگی آن می شناسند و این شهرستان برخوردار از چهره های ماندگاری است که در حوزه های مختلف علمی فرهنگی اجتماعی خوش درخشیدند.

وی همچنین بر ضرورت تکمیل موزه حکیم نظامی در این شهرستان تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی های مناسب و تخصیص اعتبارات در این زمینه شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا اضافه کرد: مدرسه حکیم نظامی و حضور چهره های ماندگار ادبیات ایران همچون نیما یوشیج که به عنوان معلم در این مدرسه مشغول به فعالیت بود می توانند نقش ارزشمندی در برندسازی حوزه گردشگری این شهرستان در کنار سایر جاذبه ها داشته باشد بنابراین باید بتوان برنامه ریزی درستی در تکمیل پروژه های مرتبط با آن داشت.

محمدعلی محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان هم در این بازدید یادآور شد: آستارا دارای مردمانی فرهنگی است و از دوره های گذشته این شهرستان از رشد باسوادی بالایی برخوردار بوده که نشان از توجه مردم این شهرستان به حوزه فرهنگی دارد.

در این بازدید از بخش های مختلف این موزه دیدن شد و توضیحاتی نیز توسط رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز