خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

تحول در مدیریت مساجد یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۵۸۷

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا مدیریت تحول را یک ضرورت در مدیریت مساجد عنوان کرد و گفت: نیاز امروز جامعه فرهنگی بویژه در کارکرد مساجد، داشتن مدیریتی خلاق و نوآور است .

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در همایش تقدیر از فعالان کانون های مساجد شهرستان آستارا اظهار داشت: به دلیل گستردگی شبکه مساجد و جامعه هدف پیرامونی آن، این حوزه فرهنگی نقش مهمی در تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد .

 وی ادامه داد: با توجه به شرایط جامعه وجود تکنولوژی تغییر ذائقه ها از یک سو و کارکردهای فرهنگ غربی از سوی دیگر برای مهار تهدیدات و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از این تهدیدات باید بتوانیم از همه فرصتهای فرهنگی موجود با بهره مندی از مدیریت خلاق و نوآوری برنامه ریزی و اجرای برنامه ها استفاده کنیم.

رنجکش تاکید کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد فرصتهای خوبی هستند برای بسترسازی های فرهنگی اجتماعی با محوریت مسجد که این محوریت با مدیریت مناسب شکل می گیرد.

وی ادامه داد: مسجد باوری و مسجد محوری باید در سرلوحه فعالیت ها قرار بگیرد و جایگاه مسجد در پیشگیری از چالش های اجتماعی و مشکلات می بایست باورمند شود .

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه مساجد باید مرکز تحولات اجتماعی و فرهنگی باشد، تصریح کرد: اتفاقات و تحولات حوزه های فرهنگی و اجتماعی کشور با محوریت مسجد شکل گرفته و به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شده است.

یونس رنجکش با اشاره به حساسیت های موجود در حوزه جنگ نرم، خاطرنشان کرد: در مقابل توطئه های جنگ نرم، نیازمند نوآوری در اجرای برنامه ها هستیم تا با مدیریت قوی در حوزه مساجد، بتوانیم در راستای جذب نوجوانان و جوانان موفق عمل کنیم.

وی از هرگونه فعالیت های برنامه ریزی شده در حوزه مساجد اعلام حمایت کرد و افزود: از کانون های مساجد انتظار می رود تا با برنامه موجب تولید نشاط اجتماعی شوند.

در ادامه این همایش که امام جمعه شهرستان استارا نیز حضور داشت از کانون های منتخب فرهنگی هنری مساجد و فعالان این حوزه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز