خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

استقلال مالی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای مدیریت هزینه و افزایش درآمد

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۰۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای اولین بار در سطح کشور، مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی در گیلان در راستای مدیریت هزینه و افزایش درآمد، استقلال مالی پیدا می کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درنشست با روسای مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای اولین بار در سطح کشور، مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی در گیلان در راستای مدیریت هزینه و افزایش درآمد، استقلال مالی پیدا می کنند.

شاهرخ یوسف زاده چابک، افزود: امروز نگاه جدیدی به مقوله مالی و بودجه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد شده است؛ نگاهی که می خواهد با مدیریت کسورات و افزایش درآمد بستر مناسبی برای ارتقای فعالیت های حوزه سلامت ایجاد کند.

وی، با اشاره به تدوین برنامه راهبردی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: هر حوزه باید برنامه راهبردی خود را داشته باشد و بر اساس آن برنامه در مسیر تحقق اهداف استراتژیک دانشگاه گام بردارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: باید با پرهیز از عمل زدگی و با تکیه بر ارزش های دانشگاه، خلاقیت و دانش محوری و استفاده از تفویض اختیار دانشگاه را به سمت پویایی و حرکت ببریم چرا که سال 96 برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سال شتاب و حرکت خواهد بود.

وی، خاطرنشان کرد: همه باید برای اعتلای حوزه سلامت در کشور آستین همت را بالا بزنیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزیم. امروز تنها راه نجات دانشگاه و وزارت بهداشت برای دستیابی به ارتقای سلامت، افزایش درآمد و مدیریت هزینه است.

شاهرخ یوسف زاده ادامه داد: منابع دانشگاه محدود است و برای مدیریت این منابع محدود ناچار هستیم که بودجه نویسی کنیم. در این خصوص، با تفویض اختیار و انعقاد موافقت نامه اصولی، به تمامی مراکز تابعه دانشگاه در سال 96 استقلال مالی خواهیم داد تا روسای مراکز با مدیریت هزینه های خود بتوانند در راستای درآمد زایی حرکت نمایند و با افزایش قدرت تصمیم گیری بر خلاقیت و نوآوری خود بیافزایند و توانمندتر شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مراکز درمانی به عنوان یک موسسه اقتصادی نام برد و تاکید کرد: امروز عدم مدیریت منابع مالی در مراکز تابعه، دانشگاه را با چالش جدی مواجه کرده است. چالشی که نیازمند مدیریت کسورات است.

وی با اشاره به توسعه رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: شرایط آتی وزارت بهداشت نیز بی شک در مسیر مدیریت هزینه ها تغییر خواهد کرد و ما در صدد هستیم جهت تحقق این مهم فرصت ارتقا را برای مدیران دانشگاه فراهم سازیم. بی شک در این مسیر خرید متمرکز دارو و تجهیزات، استفاده از نظام پیشنهادات و تکیه بر نظام ارزیابی عملکرد و انجام نظارت های مستمر از سوی واحدهای نظارتی مانند بازرسی و حراست، مثمر ثمر خواهد بود.

در این نشست معاونت توسعه مدیریت و منابع و مدیر بودجه و تشکیلات دانشگاه نیز با بیان مطالبی جزئیات طرح استقلال مالی را برای روسای مراکز تابعه دانشگاه، تشریح کردند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز