خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش خبر داد:

معرفی صیاد غیرمجاز ماهی آزاد تالش به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۴۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از معرفی صیاد غیر مجاز ماهی آزاد در رودخانه لمیر بخش حویق تالش به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش ایلنا از تالش، کورش حیدرنژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: بنا بر اطلاعات موثق واصله از مخبرین و دوستداران طبیعت و بررسی‌های کارشناسان واحد حقوقی این اداره  مشخص شد یکی از اهالی روستای لمیر مبادرت به صید ماهی آزاد در رودخانه لمیر بخش حویق می‌کند. لذا با اقدامات حقوقی صورت گرفته این اداره طی دادخواستی شخص متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: ماهی آزاد دریای خزر، یکی از انواع ماهیان استخوانی و با اهمیت زیاد اکولوژیکی و شیلاتی در حوضه‌ جنوبی دریای خزر است که در معرض خطر انقراض محسوب می‎شود. در فارسی به این‎گونه ماهی آزاد دریای خزر و به انگلیسیCaspian brown trout گفته می‎شود.

این‎گونه در حقیقت نوعی قزل‎آلای قهوه‎ای است که به‎خاطر بزرگی جثه و محیط‌ زیست دریایی آن ، ماهی آزاد نامیده می‎شود. این‎گونه‌جزو ماهیان مهاجر دریای خزر است. همه‌ آزادماهیان برای بقای نسل و تولید مثل از دریا به رودخانه مهاجرت می‎کنند و زمان مهاجرت‌شان پائیز و زمستان است.

برخلاف برخی آزاد ماهیان، ماهی آزاد دریای خزر می‎تواند پس از تخم‎ریزی در صورت مساعد بودن شرایط محیطی و فرار از دست صیادان غیرمجاز به دریا برگردد تا دوران دیگر تخم‎ریزی و مهاجرت را  مجددا در سال‎های آینده تجربه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز