خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تالش خبر داد:

کشف و ضبط 30 قطعه سهر طلایی در منطقه سواحل خطبه سرای تالش

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۸۳۵

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تالش گفت: 30 قطعه سهر طلایی در منطقه سواحل خطبه سرای تالش به صورت زنده از متخلفین کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا از تالش، مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش در پی گشت و کنترل حفاظتی به دو متخلف زنده‌گیری گونه سهره طلایی در منطقه سواحل خطبه سرا از بخش کرگانرود برخورد کردند.

کورش حیدرنژاد رئیس اداره محیط زیست شهرستان تالش گفت : از ایشان تعداد 30 قطعه سهر طلایی کشف و ضبط شد . پرندگان کشف شده پس از تیمار و باز کردن بال‌های‌شان با توجه به اینکه قابلیت رهاسازی داشتند در منطقه رها سازی و به دامان طبیعت بازگشتند .  

از متخلفین 9عدد قفس نگهداری پرنده، 4 عدد چوب تله، یک رشته تور صید پرنده و 30 قطعه سهره کشف شد. همه ساله در این فصل از سال شاهد سرازیر شدن شکارچیان غیر مجاز سهره طلایی به زیستگاه‌های سطح شهرستان هستیم که نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط‌زیست با تمام توان به مقابله با این افراد می‌پردازند ولی جلوگیری از انقراض این گونه در زیستگاه‌های شهرستان، اراده جمعی مردم را می‌طلبد.

وی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه صید غیرمجاز به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اطلاع رسانی کنند.

زیستگاه سِهرِه طلایی باغ‌ها ، میوه‌زارها و کشتزارها است . در پاییز و زمستان در حال جستجو و تغذیه از دانه‌های بوته‌های خـار در زمین‌های بایر و کنـار جاده‌ها دیده می شود.  سهره ها از دیرباز به خاطر آواز و زیباییشان مورد توجه انسان ها بوده اند. به همین دلیل متاسفانه قربانی صیادان بوده  و به فروش می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز