خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

اصلاح‌گری نقاد با هویت زبانی او نمایان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۸۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در همایش تجلیل از ایرج نوبخت گفت: نقد با توهین متفاوت است؛ نقاد یک مصلح است و این اصلاح‌گری با هویت زبانی او نمایان می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، همایش تجلیل از ایرج نوبخت مترجم کتاب تاریخ عثمانی و پژوهشگر ادبیات نمایشی، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی اساتید دانشگاه و دانشجویان در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

فیروز فاضلی ضمن تقدیر از حضور ایرج نوبخت در مراسم و برگزار کنندگان این برنامه گفت: من از سال ۶۹ افتخار داشتم در کنار این بزرگمرد جامعه دانشگاهی باشم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه نوبخت در ترجمه، جامعه شناسی ادبیات، تاریخ و داستان نویسی صاحب آثار متعددی است، اما تواضع ایشان بیشتر به چشم می خورد.

فاضلی با اشاره به اینکه این تواضع، ریشه در ادب نفس دارد، افزود: کسی که ادب درس داشته باشد باید ادب نفس نیز داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه از جنبه دیگر این استاد می توانند الگوی خوبی برای نقادی به خصوص در جوانان ما باشد، تاکید کرد: نقد با توهین متفاوت است، نقاد یک مصلح است و این اصلاح گری با هویت زبانی او نمایان می شود.

وی گفت: نوبخت با زبانی نرم و پر احترام، تمامی زوایای یک اثر را پیش روی مخاطب می نهد اما هرگز کژتابی زبانی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز