خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان:

باید در بحث کتاب و کتابخوانی حرکت جهادی را مد نظر قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۵۸۲

فرماندار لاهیجان گفت: باید در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت جهادی را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش ایلنا از  لاهیجان، فرماندار لاهیجان در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به اعضای انجمن کتابخانه های این شهرستان و سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان و حاضرین، اظهار کرد: حکومت ما حکومت اسلامی و دین ما نیز اسلام و نشات گرفته از کتاب است، هر هدایت و رهنمودی که در زندگی دنیوی و اخروی نیاز داریم برگرفته از کتاب است. قرآن کتابی است که برای ما مسلمانان نقشه راه و هدایت کننده است.

 سید محمد احمدی افزود: ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و رسیدن به اهداف مدنظر در مبحث کتاب و کتابخوانی هنوز جای کار و تلاش بسیار دارد و نیازمند اقدام جهادی ما در این مسیر است. در طول تاریخ انقلاب هرجا حرکت را جهادی و برای به حرکت درآوردن انجام داده ایم موفق بوده ایم.

نماینده دولت در شهرستان لاهیجان تصریح کرد: باید در بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت جهادی را مد نظر قرار دهیم چرا که اگر بخواهیم در چهارچوب کلیشه ای این مبحث را دنبال کنیم، نمی توانیم موفقیت و اهداف عالی را کسب و اجرایی کنیم.

احمدی افزود: آمار و اطلاعات نشان می دهد که می بایست بین اخذ اطلاعات و دانش از فضاهای غیر واقعی با  اخذ اطلاعات و دانش از فضاهای واقعی تفاوت قائل شویم، بر این باوریم باید هرچه بیشتر جوانان و مردم را با فرهنگ بسیار ارزشمند کتابخوانی آشنا کنیم.

فرماندار لاهیجان بیان داشت: در دنیا و در سبک های مدیریت با اصلی به نام «مدیریت بر مبنای دانایی» مواجه هستیم که تاکید می کند مدیرانی موفق خواهند بود که الگوی آن ها بر اساس دانایی محوری باشد و این دانایی محوری یعنی اینکه مدیریت تفکر دانش و علم محور را در سازمان خود ترویج دهد و این نیازمند شناسایی نیروهایی است که در یک سازمان بر پایه دانش، علم و اصول صحیح در حال فعالیت می باشند که متاسفانه این مبحث گاها به یک حلقه مفقود شده در سازمان تبدیل می شود.

وی افزود: در بحث کتاب خوانی نیز علی رغم همه تلاش های در حال انجام نیازمند یک حرکت جهادی و جهشی می باشیم، باید باور داشت که پرداختن و تخصیص اعتبار به کتاب و کتابخوانی برای ما به عنوان سرمایه محسوب خواهد شد نه هزینه، باید این تفکر میان ما ترویج پیدا کند.

احمدی با تاکید بر اینکه موضوع کتابخانه و کتابخوانی از مهمترین موضوعات فرهنگی در کشور به شمار می رود افزود: کتابخانه و کتابخوانی با ارتقای سطح دانش و انتقال اطلاعات، فرهنگ و تمدن و سایر تبعات مثبت مرتبط است که می تواند خارج از فضاهای الکترونیکی، مجازی و دیجیتالی بیشتر مثمر ثمر واقع شود.

رفع نیازهای کتابخانه ها و قانون نیم درصد که از سوی شهرداری و اعضای شورای شهر می بایست به کتاب خانه های عمومی شهرستان پرداخت شود، باید در راس امور مورد پیگیری قرار گرفته و  تعاملات بیشتری میان اداره کتابخانه های عمومی و شهرداری در راستای رفع نواقص و توسعه فضاهای کتابخانه ها برقرار شود.

وی با اشاره به زیان های ایجاد شده توسط بارش دو برف اخیر در شهرستان، گفت: بارش نعمت الهی برف در استان گیلان و شهرستان لاهیجان هزینه های بسیاری برای دستگاه های خدمات دهنده برجای گذشت اما با این وجود نمی توانیم بگوییم که اعتبار نداریم  باید از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.

احمدی خاطرنشان کرد: در بحث کتابخوانی نیز با وجود تمامی کم و کاستی ها می بایست با هدف گذاری درست و برنامه ریزی های صحیح در مسیر توسعه و رشد کتابخانه های عمومی شهرستان گام برداریم.

وی اظهار داشت: بر این باوریم لاهیجان را باید لاهیجان دید! این شهرستان به دلیل ظرفیت های ویژه ای که در خود جای داده است نیازمند نگاهی ویزه در بحث کتابخوانی است.

فرماندار لاهیجان افزود: در لاهیجان ظرفیت های ویژه ای در بحث گردشگری وجود دارد که می توان از آن ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و دانش افزایی استفاده کرد، به طور مثال این شهرستان دارای مراکز گردشگری و توریستی بسیاری است که با راه اندازی ایستگاه های کتابخوانی و کتابخانه هایی کوچک در این مراکز گام بزرگی را در ترویج کتاب خوانی خواهیم برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز