خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان:

ارتقا جذابیت سفر در گیلان با شناسایی مقاصد جدید گردشگری

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۲۳۹

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان گفت: ارتقا جذابیت سفر در گیلان با شناسایی مقاصد جدید گردشگری محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده در حاشیه "دهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور " که در حال برگزاری‌است، اظهار داشت: دهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور امسال به میزبانی گیلان و با حضور بیش از 700 راهنمای گردشگری از سراسر کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این گردهمایی فرصت خوبی برای استان است که توانمندی گیلان را در زمینه گردشگری به نمایش بگذاریم، گفت: انسجام و همگرایی بین راهنمایان گردشگری، نحوه هندلینگ و هدایت تورهای گردشگری توسط راهنمایان به صورت حرفه ای از برنامه های  بارز این گردهمایی است.

وی افزود: از اهم اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ پرداختن به بحث محتوایی گردهمایی، معرفی تمامی ظرفیت‌ها و جاذبه های گردشگری استان گیلان و نحوه هدایت تورها به مقاصد استان است.

علیزاده، بحث‌های آموزشی این گردهمایی را بسیار مفید خواند و تصریح کرد: کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی با موضوع حرفه ای راهنمایی گردشگری در این گردهمایی برگزار می شود و هدف از این دوره‌ها نیز، توانمند سازی راهنمایان گردشگری ،آموزش تخصصی و حرفه ای برخورد کردن در اجرای تورهای گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان یکی از مشکلات تورهای گردشگری را ارایه نشدن خدمات شایسته در زمینه هدایت و راهنمایی تور خواند و گفت:تاکنون خدماتی‌که باید در مسیرها از سوی راهنمایان تور ارایه شود به صورت جدی انجام نشده و اینگونه گردهمایی ها به ما کمک خواهد کرد تا یک تور رضایتمندانه برای گردشگران رقم بخورد و مقاصد گردشگری نیز بهتر معرفی شوند.

وی در زمینه تعداد و نحوه فعالیت راهنمایان گردشگری در استان عنوان کرد : در حدود 400 راهنمای گردشگری دوره های تخصصی را طی کرده و دارای کارت راهنمای گردشگری هستند.

علیزاده افزود: این افراد مجاز به اجرای راهنمایی هستند و به غیر آنان هر فرد دیگری بخواهد امر هدایت و هندلینگ تور را بر عهده بگیرد غیر قانونی است.

وی ادامه داد: این راهنمایان تمامی سر فصل های دوره های گردشگری را سپری کرده اند و موفق به اخذ کارت راهنما شدند و بعضا راهنمایان بین المللی و ملی می باشند و یا بلد های محلی هستند.

وی ضمن توصیه به دفاتر خدمات مسافرتی در خصوص بهره گیری از راهنمایان حرفه ای در تورهای خود، گفت: انتظار اداره کل از دفاتر خدمات مسافرتی این است که با بهره گیری از راهنمایان متخصص گردشگری ، جاذبه ها و مقاصد گردشگری گیلان را بهتر معرفی کنند و بدین ترتیب ارتباط خوبی بین زنجیره های خدماتی ،تفریحی و گردشگری برقرار می شود.

علیزاده تاکید کرد: دفاتر خدماتی باید بسته های گردشگری را به گونه ای در نظر بگیرند تا مجموعه های اقامتی ،پذیرایی، تفریحی و فروشگاههای صنایع دستی در یک قالب عرضه شوند.

وی اظهار کرد :شناخت رویدادهایی که در طول سال رخ می دهد کمک می کند تا تورهای مختلفی وارد استان گیلان شوند و باید در زمینه های جاذبه های گردشگری جدید فعالیت کنیم و مقاصد جدیدی را برای اهداف گردشگری رقم بزنیم.

علیزاده گفت : تعریف مقاصد جدید گردشگری در استان خواهد توانست بازارهای هدف گردشگری را ایجاد کند و جذابیت گردشگری گیلان را دو چندان کند.

 گفتنی است دهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور به مدت دو روز سوم و چهارم اسفند ماه در مجتمع زیباکنار رشت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز