خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

شرکتهای دانش بنیان تا پایان سال باید به 71 شرکت افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۵۶۷

استاندار گیلان گفت: شرکتهای دانش بنیان را تا پایان سال به 71 شرکت افزایش دهید.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمد علی نجفی در سومین نشست کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیانکه در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با یادآوری  سخنان آیت ا... هاشمی رفسنجانی در خصوص لزوم شکل گیری فناوری نانو در 2 دهه گذشته خاطر نشان کرد : در آن دوران این مرد بزرگ مطرح کردند که شرکت های ما باید از مراحل علمی و فنی گذر کرده و به فناوری نانو دسترسی یابند .

وی با انتقاد از عده ای که نمی خواهند موفقیت های دولت را ببینند افزود: متاسفانه ای عده ای موفقیت استان در کاهش نرخ بیکاری  را به گونه ای دیگر قلمداد کرده و حتی با ارائه آمار و اسم  از فعال شدن  شرکت های نیمه رها شده و راکد باز هم با داد و فریاد اعلام می کنند که تمام واحدهای تولیدی استان از کار افتاده است .

استاندار گیلان بر ضرورت  همراهی هر چه بیشتر مدیران  در جهت توسعه شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: روسای دانشگاهها و اساتید در جهت تبیین فعالیت های دانش بنیان تلاش کرده و از ظرفیت صداو سیما در این بخش بهره گیرند .

دکتر نجفی افزود: از مرداد ماه امسال تاکنون 51 شرکت دانش بنیان در حوزه های علم ، صنعت ، کشاورزی و خدمات نوین در استان تثبیت شده و پارک علم وفناوری ودستگاه های ذیربط تلاش کنند این رقم تا پایان سال به 71 شرکت افزایش یابد.

دکتر محمد علی نجفی از مدیران و دست اندرکاران مراکز علمی – تحقیقاتی و تولیدی و خدماتی استان خواست برای سال آینده ، ثبت شرکت دانش بنیان جدید را برنامه ریزی کنند و روند تبدیل ایده به عمل را در بستر تجاری سازی و اشتغالزایی فن آورانه تسریع نمایند.

وی افزود: در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار کشور  که آذر ماه برگزارشد 20درصد از قرارداداهای فناوری و تجاری سازی مربوط به شرکتهای دانش بنیان و فناور گیلان بود که موفقیت خوبی است .

وی راه برون رفت از معضلات معیشتی ، تحقق صرفه ی اقتصادی و ایجاد اشتغال را ورود فن آوری های نوین در بخش تولید و صنعت دانست و تصریح کرد: شیوه های سنتی تولید و پایین بودن میزان بهره وری در حوزه های کشاورزی و صنعت معضلی ست که تاثیرات نامطلوبی بر روند تحقق توسعه ی پایدار می گذارد و امکان رقابت در فضای تجارت آزاد را سلب می نماید.

 نجفی بر ضرورت شکل گیری اقدامات اساسی در بخش تحقیق و توسعه کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید مباحث تحقیقاتی در بخش های مختلف کشاورزی توسعه یابد تا قدرت رقابتی شدن محصولات این بخش افزایش یابد .

وی بر لزوم ارتباط مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی گیلان با پارک علم و فناوری و بخشهای مرتبط تاکید کرد و افزود : امکاناتی در این مراکز وجود دارد که متاسفانه بدون استفاده است .

وی بر ضرورت توجه به مباحث تحقیقاتی در بخش های مختلف بویژه صنعت و کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید با بهره گیری از فناوری روز و دانش بنیان استفاده کنیم .

وی اظهار داشت: بخش کشاورزی در کنار فعالیت های تسطیح اراضی و آبیاری نوین که آن نیز خود مباحث دانش بنیان می‌باشد باید به فناوری روز دست یابد .

وی بر ضرورت شناسایی استعدادهای درخشان تاکید کرد و افزود : انسان های ریسک پذیر ، ماهر ، اندیشمند ، باجسارت و شهامت خواهند توانست به این موفقیت ها دست یابند .

وی بر لزوم برگزاری مستمر جلسات ستاد توسعه شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: باید دقت کرد که  شرکت ها به معنای واقعی کلمه دانش بنیان باشند .

رییس پارک علم و فن اوری گیلان نیز تبدیل ایده به تولید و تجاری سازی در بستر اشتغال را از ویژگی های بارز شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: شاخصه ی دیگر این شرکت ها امکان بهره گیری از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی ملی است.

مجید متقی طلب افزود: در حال حاضر 257 شرکت فن آور در پارک علم و فن آوری و شرکت های اقماری استان مستقر و فعالند که تاکنون 51 مورد از آنها در قالب شرکت های دانش بنیان ثبت شده اند و روند افزایش اینگونه شرکت ها همچنان ادامه دارد.

در ادامه ی این نشست هریک از روسای دانشگاه ها و مدیران اجرایی استان گزارشی از روند تشکیل و تثبیت شرکت های دانش بنیان در 6 ماه گذشته ارایه کردند و نظرات خود را در خصوص راههای تعامل سازنده ی تولید – صنعت – دانشگاه و صاحبان ایده ، تجاری سازی ایده ، صادرات محصول و تعامل با رسانه مطرح نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز