خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان:

دستگاه قضایی آئینه تمام نمای بازخورد عملکرد مسائل مختلف کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۴۶۷

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: پرداختن به معضلات اجتماعی و تلاش برای تهیه راهکارهای نوین، خلاقانه و کارا در جهت ساماندهی مناسب، در اولویت برنامه‌های شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان با هدف تهیه و تدوین برنامه های سال آتی این نهاد انقلابی ، به ریاست احمد سیاوش پور ، رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

احمد سیاوش پور در ابتدای این نشست با اشاره به دغدغه مسئولان استان نسبت به مسائل فرهنگی ، اجتماعی و اخلاقی  تصریح کرد: پرداختن به معضلات اجتماعی و تلاش برای تهیه راهکارهای نوین، خلاقانه و کارا در جهت ساماندهی مناسب، در اولویت برنامه‌های شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان باشد.

رئیس شورای قضایی استان  با بیان اینکه دستگاه قضایی آئینه تمام نمای بازخورد عملکردها و خروجی مسائل مختلف کشور است افزود: اکنون  ضرورت دارد تا در حوزه رفتارهای اجتماعی  به واکاوی مشکلات پرداخته شود.

وی  همچنین خاطر نشان  کرد: تشکل مقدسی به نام بسیج  از باب دانش و تهعداتی که نسبت به مسائل دارد همواره فعالیتهای   اجتماعی  مثمر ثمری داشته است که آثار و برکات آن ملموس و قابل مشاهده است.

 این مقام ارشد قضایی با انتقاد از  پایین بودن آستانه تحمل افراد در  جامعه  اظهار داشت: تجربه نشان داده است  چنین جامعه ای ملتهب و نگران است و برای رفع این معضل باید برنامه ریزی مناسب توسط نهادهای ذیربط جهت رفع این معضل اجتماعی در استان گیلان اجام گیرد.

احمد سیاوش پور  با ابراز نگرانی از  برخوردهای فیزیکی و حریم شکنی هایی که در جامعه صورت می گیرد گفت:  لازم است آموزش های لازم توسط رسانه ها به ویژه رسانه ملی در جهت ارتقاء آستانه تحمل و قدرت مذاکره و گفتگو  به ویژه برای نسل جوان عملیاتی شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تلاش کلیه دستگاه ها برای حل مشکلات اقتصادی  استان  افزود : فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی  را به عنوان  چراغ راه در عملکرد مسئولان  متجلی است.

رئیس شورای قضایی استان همچنین کاهش جمعیت کیفری زندانها را در گرو  حل معضلات  اجتماعی از قبیل خانواده، اعتیاد دانست و  تصریح کرد: در صورت رفع   این مسائل  شاهد کاهش پرونده های قضایی و سلامت بیش از پیش جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره برضرورت مجهز شدن والدین به علم و دانش روز در مواجه با خطرات دنیای مجازی و شبکه های ماهواره ایی که جوانان و کانون خانواده را هدف قرار گرفته است افزود : نظارت و کنترل مناسب و علمی فرزندان یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از انحراف آنان است.

این مقام ارشد قضایی  طلاق را  یکی از معضلات  کنونی دانست  که ریشه آن در مسائل فرهنگی و اقتصادی است و طبق آمار واصله 40 تا   50% طلاق ها  ارتباط مستقیمی با جرائم مواد مخدر دارد و بخش دیگری نیز مربوط به شبکه‌های مجازی و تغییر فرهنگ می‌شود که باید برای مقابله و کاهش آثار زیان بار آن اقدامات مناسبی در برنامه های سال 1396بسیج حقوقدانان برنامه ریزی گردد.

ابوطالب اصغری نیز در ابتدای این نشست با اشاره به برنامه‌های اجرایی این شورا در سال جاری اظهار کرد: برنامه آموزش حقوق شهروندی و ارتقای سطح دانش حقوق شهروندان در اداره‌ها، سازمان‌ها و مدارس گیلان برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از ورود به شناسایی معضلات و آسیب‌های حقوقی و قضایی استان توسط سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خبر داد و بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کاربردی در راستای ارتقای تخصصی اعضا از جمله برنامه‌های اجرایی توسط سازمان بسیج حقوقدانان در استان است.

وی به برگزاری کارگاه تخصصی و کاربردی حقوق ثبتی در ماه گذشته در گیلان اشاره کرد و گفت: دهه نخست بهمن‌ماه جاری با توجه به سیاست‌های کلی قوه قضائیه در برنامه ششم توسعه کشور و همچنین امور و توسعه مراکز داوری و جلوگیری از اطاله دادرسی، کارگاه تخصصی داوری و حکمیت با استادی مرتضی شهبازی رئیس دانشکده دانشگاه حقوق با همکاری مرکز علمی کاربردی زندان‌ها در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز