خبرگزاری کار ایران

فرماندار صومعه سرا مطرح کرد:

وظیفه سازمانی مدیران عمل‌کردن به الگوهای امر به معروف و نهی از منکر است

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۹۶۸

فرماندار صومعه سرا در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرگفت: وظیفه سازمانی مدیران دستگاه‌های کشوری شناخت، معرفی و عمل کردن به الگوهای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، اسمعیل‌پور در جلسه ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر شهرستان صومعه سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، به دو مرحله تربیت انسان در دوران قبل از تولد اشاره کرد و افزود مرحله سوم بعد از تولد کودک است که با توجه به احادیث به سه دوره سیادت ، اطاعت و وزارت تقسیم می شود.

اسمعیل پور هفت سال اول زندگی کودک را دوره سیادت وآزادی آن نامید و افزود: در دوره دوم یعنی دوره اطاعت کودک بعد از آموختن چگونگی رفتارها اطاعت پذیری نیز در وی شکل می‌گیرد و در دوره سوم نیز که دوره وزارت است فرزند نقش مشاوره و ایفای نقش در کنار پدر ومادر را می آموزد.

وی با بیان اینکه بر اساس تعالیم دینی سه شناخت (فرد ، ارزش‌ها، هنجارها) در تربیت اجتماعی هر فرد وجود دارد، افزود: این سه شناخت مبنا و هدفگذاری امر به معروف و نهی از منکر ما را درجامعه مشخص می کنند.

فرماندار شهرستان صومعه سرا اظهار داشت در امر به معروف واقعیتهای اجتماعی را بایست از حقایق اجتماعی جدا دانست  و تفکیک این دو در امر به معروف حائز اهمیت است.

اسمعیل پور شخصیت آمرین به معروف و ناهیان از منکر را در انجام این فریضه، مهم تلقی کرد وافزود  وظیفه سازمانی مدیران دستگاه‌های کشوری شناخت، معرفی وعمل کردن به الگوهای امر به معروف و نهی از منکر است.

جعفر شفیعی معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر گیلان با تأکید بر تداوم روند حرکتی در خصوص امربه معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: بعداز گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز موضوع امربه معروف مطرح و از سوی بزرگان بر آن تأکید می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای امر به معروف برای جامعه یک امر ضروری محسوب می شود، افزود: در سال ۵۸ امام خمینی (ره) دستور تشکیل یک سازمان برای امر به معروف و نهی ازمنکر صادر کردند که متأسفانه توسط شواری انقلاب در آن دوران محقق نشد.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر گیلان با بیان اینکه تأسیس این سازمان در آن دوران می توانست از بسیاری مشکلات حال حاضر جلوگیری کند، گفت: در قرآن کریم بیش از ۷۰ آیه مرتبط با موضوع امربه معروف و نهی ازمنکر بیان شده که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی وجه تمایز امت اسلامی با سایر امت ها را در اجرای امربه معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع در جامعه اسلامی از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

شفیعی با بیان اینکه اساس همه معروفات و فضائل برگرفته از امربه معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: منظور از امر به معروف اصلاح رفتار به ویژه در خصوص معروفی که مغفول مانده است و با تذکرات لسانی اصلاح می شود.

 معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی ازمنکرگیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند امربه معروف و نهی ازمنکر یک واجب فراموش شده است، تأکید کرد: امروز همه ما نگران وضعیت فرهنگی جامعه اسلامی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال یافتن مقصر در به وجود آمدن وضعیت کنونی نیستیم، گفت: امروز باید به اجرای امربه معروف و نهی از منکر در سطح جامعه برگشته تا بتوانیم با عمل به این واجب شرایط موجود را تغییر دهیم..

وی مهم ترین رکن این قانون را تشکیل ستاد امربه معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان ها دانست و تصریح کرد: همه دستگاه هایی که می توانند در این خصوص نقش تأثیرگذاری داشته باشند باید عضو ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ها شوند.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی ازمنکرگیلان در ادامه با اشاره به اینکه تذکر لسانی در اجرای این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: تذکر لسانی وظیفه عامه مردم و مسئولان بوده و باید در این زمینه احترام و حرمت افراد حفظ شود.

وی به تشکیل و فعالیت گروه «یادآوران» در حوزه امربه به معروف و نهی از منکر توسط آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این گروه با حضور ۱۰۰ دانش آموز در گروه های ۱۰ نفری به اجرای امربه معروف و نهی از منکر می پردازنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز