خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار بندرانزلی برگزار شد؛

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرانزلی

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۴۸۷

با حضور فرماندار بندرانزلی و سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، در ابتدای پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی که با حضور فرماندار، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، سرپرست شهرداری بندرانزلی، رئیس شورای شهر و سایر اعضاء برگزار شد، میثم بابایی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرانزلی گزارشی از عملکرد سه ماهه این اداره در سطح شهرستان ارائه کرد.

فرماندار بندرانزلی طی سخنانی ضمن تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و ضرورت ایجاد زمینه‌های مناسب در جهت تحقق این امر، فلسفه برگزاری اینگونه جلسات را طرح مباحث راهبردی دانست و خاطرنشان کرد که خروجی این جلسات باید ضمن شناسایی و بررسی مشکلات، یافتن راه‌حل‌های مناسب در جهت از میان برداشتن موانع باشد.

عبدالصمد صفرنژاد همچنین از عدم ارائه برنامه مناسب در برخی جلسات در خصوص مباحث و مشکلات گوناگون گلایه کرد و افزود: به عنوان مثال در مواردی علیرغم اطلاع از شرایط بودجه کشوری و استانی  دلیل همه‌ی مشکلات را کمبود بودجه می‌دانیم در حالیکه می‌توان با ارائه برنامه مناسب بسیاری از مشکلات را از میان برداشت و با هدف‌گذاری درست و صحیح خروجی بسیار مناسبی از برگزاری جلسات اینچنینی بدست آورد.

نماینده عالی دولت  به  رشد 10 درصدی اعضای کتابخانه‌های شهرستان در آمار سه ماهه اشاره کرد و افزود: رشد مثبت و افزایش اعضای کتابخانه‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا با استفاده از اطلاعات به دست آماده و تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف بتوان در جهت افزایش سرانه مطالعه و گرایش بیشتر عموم به کتابخانه‌ها قدم برداشت.

فرماندار  بندرانزلی همچنین به استفاده از ظرفیت خیرین شهرستان و کمک روسای ادارات در جهت ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به شناختی که از روسای ادارات شهرستان دارم قطعاً در جهت از میان برداشتن مشکلات روی کمک همه‌ی آنها می‌توان حساب کرد و تعامل لازم از این جهت در بین مسئولین شهرستان وجود دارد و از این حیث جای نگرانی وجود ندارد.

عبدالصمد صفرنژاد در انتها بار دیگر بر لزوم بازتاب اتفاقات مثبت در سطح شهرستان از سوی مسئولین و رسانه‌ها در جهت ایجاد انگیزه و امید در بین مردم و جوانان تاکید کرد و اصرار بر بزرگنمایی نقاط ضعف را در دراز مدت باعث تخریب چهره  و به ضرر شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد با گرایش به این رویکرد مردم و جوانان شهرستان بیشتر در جریان اقدامات مثبت انجام شده قرار بگیرند.

در ادامه این جلسه همچنین سرکار بدن‌آرا سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در خصوص وضعیت سرانه مطالعه و شرایط کتابخانه‌های شهرستان به ایراد سخنانی پرداخت و بر لزوم تعامل بیشتر دستگاه‌ها درخصوص ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز