خبرگزاری کار ایران

به منظور رفع مشکلات اجرایی صورت گرفت؛

بازدید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از روند احداث کتابخانه جدید رشت

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۱۴۱

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی‌استانداری گیلان از روند احداث کتابخانه جدید رشت واقع در منطقه سلیمانداراب این شهر بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در بازدید از روند احداث کتابخانه جدید رشت که مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان وی را همراهی  می کرد از نزدیک با مراحل آماده سازی این کتابخانه عمومی آشنا شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده برای احداث این کتابخانه عمومی که مورد استفاده ساکنان منطقه حاشیه شهر قرار می گیرد بر ضرورت ساماندهی اقدامات فرهنگی و هنری برای ساکنان این نواحی تاکید کرد.

یونس رنجکش اظهار داشت: وجود مراکز فرهنگی و هنری می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر و ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی داشته باشد.

 این کتابخانه که قرار است بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد و در دو طبقه با زیربنای 630 متر مربع احداث شده است که دارای سالن های مطالعه مجزا برای خواهران و برادران با پذیرش همزمان 100 نفر  و مخزن کتاب 30 هزار نسخه ای است که علاوه بر آن دارای نمازخانه برای مراجعین، سالن اجتماعات، اتاق مطالعه کودک، سرویس های بهداشتی و محوطه فضای سبز است.

ساخت کتابخانه فوق در سال 1393 با امضای تفاهم نامه سه جانبه استانداری گیلان، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان آغاز شد و بالغ بر ده میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است  یکی از ویژگی های این کتابخانه قرار گرفتن در محدوده سلیمانداراب یکی از مناطق حاشیه شهر رشت است که به دلیل شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی با توجه به چند منظوره  بودن این فضای فرهنگی در امر آموزش و  غنی سازی اوقات فراغت بویژه جوانان ساکنان منطقه  داشته باشد.

افتتاح این مرکز که از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در مرکز استان گیلان در مورد ساخت کتابخانه است، زیرا در طی 20 سال اخیر هیچ کتابخانه ای در شهر رشت است افتتاح نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز